Agenda-setting w teorii i praktyce politycznej

(okładka miękka, książki)
Liczba stron: 188
Data premiery: 20-04-2013
Wydawca: Wydawnictwo UMCS

Dostępność: Dostępny | Wysyłamy w 24 godziny

Normalna cena:
29,40 zł
Special Price 21,99 zł
- +
LUB

Opis

Teoria "agenda-setting" ma ugruntowaną pozycję w obrębie pola badawczego nauk o mediach i komunikowaniu. J. G. Blumer i D. Kavanagh uważają tę teorię za jeden z "mistrzowskich" paradygmatów w obrębie komunikacji politycznej, należący do tych, którym należy się szczególna uwaga. Sondaż przeprowadzony wśród 138-osobowej grupy prominentnych badaczy komunikacji społecznej (uczeni cytowani w skali światowej, redaktorzy prestiżowych czasopism, kierujący instytutami badawczymi), wykazał, że teoria "agenda setting" jest uważana za należącą do najbardziej znaczących koncepcji z zakresu nauk o komunikowaniu, obok teorii redukcji niepewności i dyfuzji innowacji. Oprócz tego teoria ta należy do podejść naukowych, gdzie szczególną uwagę poświęca się badaniom empirycznym. Istotne znaczenie społeczne teorii oraz jej stosowalność w obrębie pola badawczego nauk o polityce polega na tym, że dotyczy ona zagadnienia wpływu mediów na opinię publiczną, ale także na decyzje i procesy polityczne ("public agenda-setting" oraz "political/policy agenda-setting"), w kontekście postrzeganej ważności konkretnych problemów i tematów. Natomiast wspomniana, społecznie postrzegana ważność problemów (kształtowana w istotnej części przez media) nie zawsze idzie w parze z tym, co faktycznie się dzieje w świecie realnym i społeczeństwie.


Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

Dodatkowe informacje

Autor Opracowanie zbiorowe
Nazwa Agenda-setting w teorii i praktyce politycznej
Liczba stron 188
Data premiery 20-04-2013
Wydawca Wydawnictwo UMCS
Oprawa miękka
ean 9788377842737
Numer wydania I
Język wydania polski
Język oryginału polski
Forma książka

Opinie

Oceń ten produkt jako pierwszy

Napisz własną recenzję

Oceniasz: Agenda-setting w teorii i praktyce politycznej

Jak oceniasz ten produkt? *

 
1 1 gwiazdka
2 2 gwiazdki
3 3 gwiazdki
4 4 gwiazdki
5 5 gwiazdek
Ocena
  • Limit znaków:

Dostawa

Koszty dostawy:

Zamówienie do 149 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Pocztex Kurier 48 4,99 zł 7,99 zł
Kurier 8,99 zł 10,99 zł
Paczkomaty Inpost 24/7 7,99 zł -

Zamówienie powyżej 149 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Pocztex Kurier 48 0,00 zł 5,99 zł
Kurier 0,00 zł 5,99 zł
Paczkomaty Inpost 24/7 0,00 zł -

*Płatność przy odbiorze dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Autor

Opracowanie zbiorowe to utwór, który składa się z wielu odrębnych części, przygotowanych przez różnych twórców. W żaden sposób nie współpracują oni ze sobą ani nie porozumiewają się przy tworzeniu dzieła. Każdy z nich pracuje nad indywidualnym materiałem, realizując swój wkład. Nie zachodzi więc pomiędzy nimi stosunek współautorstwa. Inicjatorem, organizatorem, koordynatorem i instytucją finansującą powstawanie opracowania zbiorowego jest wydawca. Łączy on w całość poszczególne partie dzieła i jest odpowiedzialny za jego finalny kształt. Decyduje również o tym, jak przedstawia się skład zespołu twórców, w jaki sposób powstały utwór jest eksploatowany oraz jakie wynagrodzenie przysługuje poszczególnym autorom.


Opracowania zbiorowe to najczęściej prace o charakterze naukowym, takie jak encyklopedie, słowniki, podręczniki, leksykony, albumy, kodeksy, czy zbiory referatów i konferencji. Stanowią one często zbiorczą prezentację dokonań różnych naukowców. Czytelnik ma dzięki temu możliwość spojrzenia na określone zagadnienie z różnych punktów widzenia i zajęcia na tej podstawie własnego stanowiska. Unika tym samym ryzyka subiektywizmu, co ma często miejsce w przypadku lektury opracowań pojedynczego autora. W ramach jednego opracowania może zapoznać się z dopełniającymi się, a nieraz także przeciwstawnymi teoriami czy opiniami. Przyjmuje się, że wkład w powstanie opracowania zbiorowego nie musi mieć charakteru twórczego. Może polegać m.in. na zgromadzeniu materiałów źródłowych, opracowaniu założeń metodologicznych, przeprowadzeniu badań i analiz danych statystycznych, interpretacji wyników badań, a także na sporządzeniu treści opracowania czy prezentacji graficznej.


Zgodnie z zapisami art. 11 prawa autorskiego, wydawcy przysługują autorskie prawa majątkowe do opracowania zbiorowego. Wychodzi się bowiem z założenia, że to po jego stronie leży finansowanie dzieła oraz ponoszenie ekonomicznego ryzyka związanego z jego publikacją. Uzyskuje on prawo do utworu jako całości oraz do jego tytułu, podczas gdy autorzy zachowują prawa autorskie do opracowanych przez siebie części. Wydawnictwa zwykle wymagają od twórców ujawnienia wkładu w powstanie opracowania zbiorowego. W tym celu jest przygotowywana tzw. deklaracja wkładu, obejmująca procentowy udział oraz zakres odpowiedzialności. Dokument ten ma przeciwdziałać nierzetelności naukowej, objawiającej się w postaci zjawisk jak „ghostwriting” oraz „guest autorship”. Pierwsze z nich dotyczy takiej sytuacji, w której twórca wnoszący istotny wkład w powstanie dzieła, jest pomijany na liście autorów. „Guest authorship” (inna nazwa to „honoraty authorship”) polega natomiast na tym, że autorstwo wydzielonej części opracowania zbiorowego przypisuje sobie osoba, która w żaden sposób nie uczestniczyła w jego tworzeniu. Jest ona dopisywana do listy autorów, co ma zwykle na celu nieuczciwe wzbogacenie swojego dorobku naukowego. W przypadku zaangażowania przez twórcę w powstawanie jego części opracowania zbiorowego instytucji zewnętrznej spoczywa na nim ponadto obowiązek zaznaczenia tego faktu we wstępie.