Apartament w Paryżu

(okładka miękka)
Apartament w Paryżu (okładka miękka, książki)
85/100
Liczba stron: 400
Data premiery: 01-08-2018
Wydawca: Wydawnictwo Albatros

Dostępność: Dostępny | Wysyłamy w 12 godzin

Normalna cena:
35,90 zł
Special Price 23,49 zł
- +
LUB

Opis

Sztuka jest kłamstwem, które mówi prawdę.

Paryż, pracownia malarska ukryta w pełnym zieleni zaułku. Madeline właśnie ją wynajęła, żeby odpocząć i cieszyć się samotnością. W wyniku nieporozumienia w to samo miejsce trafia Gaspard, młody pisarz ze Stanów Zjednoczonych, który chce w spokoju popracować nad nową książką. Los skazuje tych dwoje wrażliwych samotników na dzielenie jednej przestrzeni życiowej.

Pracownia należała do słynnego artysty, Seana Lorenza; we wnętrzu wciąż widać jego fascynację kolorami i światłem. Pogrążony w smutku po śmierci syna malarz zmarł rok wcześniej, pozostawiając po sobie trzy obrazy, które wkrótce przepadły bez wieści. Madeline i Gaspard, zafascynowani geniuszem i zaintrygowani tragicznym losem poprzedniego lokatora, postanawiają połączyć siły, aby odzyskać te niezwykłe malowidła. Zanim odkryją sekret Seana Lorenza, będą musieli zmierzyć się z własnymi demonami, a prowadzone przez nich śledztwo na zawsze odmieni ich życie.

Guillaume Musso od lat utrzymuje się na pierwszym miejscu listy najpopularniejszych francuskich pisarzy. Przewrotne historie, które pisze, łączą w sobie elementy powieści obyczajowej i thrillera psychologicznego. I zawsze zaskakują absolutnie nieoczekiwanym finałem.

Dodatkowe informacje

Autor Musso Guillaume
Nazwa Apartament w Paryżu
Liczba stron 400
Data premiery 01-08-2018
Wydawca Wydawnictwo Albatros
Oprawa miękka
Tłumacz Prądzyńska Joanna
Numer wydania I
Język wydania polski
Dystrybutor FK Olesiejuk
Język oryginału francuski
Rok wydania 2018
Forma książka

Opinie

Recenzje klientów - Ocen: 4

Musso ponownie skradł moje serce. Sięgając po kolejną powieść autora wydawać by się mogło, że wiem czego się spodziewać, w końcu przeczytałam już niemal wszystkie książki autora. Tymczasem ja znów jestem zaskoczona i zafascynowana tym oryginalnym stylem pisarskim oraz wysokim poziomem poniżej, którego autor nie schodzi. To cecha tych najlepszych twórców i Musso bez wątpienia do nich należy, przynajmniej dla mnie.
Treść jak zwykle zachwyca, wciąga i zachęca do spróbowaniach swoich sił w tym książkowym detektywistycznym procesie. Tym razem głównymi bohaterami są dawna policjantka, Madeline oraz dramatopisarz Gaspard. W wyniku nieporozumienia obydwoje trafiają w to samo miejsce, jakim jest paryski apartament, w którym kiedyś tworzył znany francuski malarz, Sean Lorenz. Zarówno Madeline jak i Gaspard przylecieli do Paryża w poszukiwaniu odrobiny samotności, więc są zupełnie zaskoczeni wzajemną obecnością i żadne z nich nie ma także zamiaru spędzać tego czasu we dwoje. Podejmują się próby wyjaśnienia zaistniałej sytuacji i ku ich zdumieniu trafiają na intrygującą historię dotyczącą dawnego gospodarza apartamentu. Zaciekawieni tajemniczym zniknięciem ostatnich dzieł Lorenza, pomimo początkowej awersji do siebie rozpoczynają prywatne dochodzenie w tej sprawie. W miarę upływu czasu na jaw wychodzą kolejne dramatyczne wydarzenia z życia słynnego artysty.
Musso mistrzowsko dawkuje czytelnikowi emocje, małymi kroczkami wprowadza go w intrygującą fabułę, skłaniając do poprowadzenia śledztwa razem z bohaterami. To właśnie świetne kreacje bohaterów, z zagmatwanymi życiorysami dodają smaczku całości. Mianowicie, odkrywają kolejne tajemnice próbują także odnaleźć własne pragnienia. Zakończenie jak zwykle wciska w fotel. Zupełnie się takiego nie spodziewałam. Kwintesencja całej powieści. Polecam z całego serca.
Ocena
Recenzja wg Agnieszka / (Dodano 14.08.2018)
Troszkę zbyt ckliwa momentami, ale tak poza tym to super się czytało i fajny wątek tymi obrazami
Ocena
Recenzja wg martyna / (Dodano 02.08.2018)
Przyznam, że mam wiele książek Musso na półce, ale jakoś nigdy nie potrafiłam się do nich zabrać. Jedną nawet udało mi się przeczytać do połowy, ale jakoś nie potrafiłam wciągnąć się w twórczość tego Autora. Od razu mówię, że ciężko będzie mi ją porównać do innych jego powieści, ale jeżeli mam oceniać tylko tę książkę, to uważam, że jest napisana na naprawdę bardzo wysokim poziomie, to bardzo dobry kryminał, który wciąga aż do ostatniej strony.
Najbardziej fascynujące w tej książce jak dla mnie są opisy, pracownie malarskie, tworzenie i kreowanie świata przedstawionego wyszło Autorowi na naprawdę bardzo wysokim poziomie. Dodatkowo, dużym atutem jest to, że Musso potrafił w tą całą niezwykle piękna i subtelną fabułę, wpleść wątek związany z tragedią rodzinną.
Według mnie te punkty wymienione powyżej, połączone ze sobą, dają naprawdę genialny obraz na bardzo dobrą powieść dwa tysiące osiemnastego roku.
Chciałabym powiedzieć to samo również o akcji, ale niestety nie mogę, gdyż według mnie to wszystko co działo się w książce było rozgrywane tak jakby w zwolnionym tempie, za co niestety ale muszę przyznać dość spory minus Autorowi. Czytałam wiele opinii na temat jego książek i wiem, że ludzie bardziej sobie zachwalali inne tytuły Autora, które były zdecydowanie żywsze i bardziej dynamiczne. Wiele również słyszałam, że jest to zdecydowanie inna książka, różniąca się od poprzednich historii Musso, więc może dlatego takie zdziwienie. Ja niestety nie mam tutaj porównania, ale według mnie ta akcja była zbyt mało rozwinięta i toczyła się zdecydowanie zbyt wolno. Uważam, jednak, że nie był to jakiś ogromny minus, ponieważ jeżeli książka jest dobrze napisana, to można się do tego zwyczajnie przyzwyczaić.
Bardzo fascynowała mnie sprawa głównych bohaterów jaką oboje musieli rozwikłać, to było fantastyczne. W książce w sposób idealny ukazane jest jak każde z nich na swój sposób sobie radzi. Tak naprawę Madeline oraz Gaspard są zupełnie innymi osobami, każde z nich zajmuje się czymś innym, dlatego każde z osobna prowadziło tą zagadkę, tajemnicę po swojemu, ale wspólnymi siłami. Ta odmienność pozwalała czytelnikowi na zdecydowanie o wiele więcej. Ogólnie, samo śledztwo i sposób jest prowadzenia zrobiło na mnie ogromne wrażenie. Cała akcja była po prostu emocjonująca. Wydaję mi się, że jeżeli chodzi o samo śledztwo, to również dopatrzyłabym się tutaj nieco minusów. Na pierwszy rzut oka po przeczytaniu historii wydawało mi się, że wszystko jest okey, ale w momencie kiedy przeanalizowałam sobie całą treść i samo śledztwo to zdałam sobie sprawę, że jest tam parę niejasności, natomiast nie chcę o nich mówić, ponieważ musiałabym zdradzić fabułę.
Ogromnym plusem jest sztuka, twórczość i jeszcze raz sztuka. To po prostu coś wspaniałego co zostało wykorzystane w tej historii na maksa. Dodatkowo bohaterowie, według mnie zostali oni przedstawieni również w bardzo dobrym świetle, są postaciami zdecydowanie pozytywnymi u których bardzo wiele się dzieje, a każde z nich zdecydowanie różni się od siebie swoim stylem bycia, swoją przeszłością.
Dodatkowo, trudne tematy poruszane w książce nadają historii nieco smaczku i zdecydowanie ubarwiają fabułę, na całkiem wysokim poziomie. Mam tutaj na myśli nałogi, choroby psychiczne, itp...
Bohaterami w książce są dwie osoby, Madeline - kobieta, która kiedyś była policjantką, jednak los nie oszczędził jej, zaś obecnie musiała uciekać przed przeszłością i niezwykły Gaspard - dramatopisarz, który potrafi rozwiązywać zagadki jak nie jeden do tego uzdolniony.
Na początku książki poznajemy ich historię z osobna, tytułowi bohaterowie nie znają się, do momentu kiedy spotykają się w pewnym miejscu razem. Jak się okazuje pewne biuro nieruchomości pomyliło się i przydzieliło ich do jednego domu, co dla obojga było ogromnym zaskoczeniem. Oboje są samotnikami, co stanowi dla nich ogromne wyzwanie. Jak się okazuje, miejsce, w którym muszą bohaterowie wspólnie zamieszkać, to nic innego jak słynna pracowania, która należała bardzo dawno temu do słynnego i bardzo znanego artysty Seana Lorenza. Co więcej, ostatnie dzieła sztuki tego artysty zaginęły i to dodatkowo, w tajemniczych okolicznościach.
Jak się okazuje, chodzi tutaj głównie o trzy najważniejsze dzieła, które w ostatnim momencie zwyczajnie zaginęły. Bohaterowie wspólnymi siłami próbują rozwiązać zagadkę i tajemnice słynnego malarza, dodatkowo przy tym poznając jego życiowe sekrety i mroczną tajemnicę, która wpływa na śledztwo oraz na zaginięcie obrazów.
Dodatkowe poszlaki, pytania i zagadki wskazują na o wiele więcej niż są w stanie sobie wyobrazić główni bohaterowie...

Sugeruję skupić się jednak na najważniejszym, a mianowicie na śledztwie, zagadce, sztuce oraz niesamowitym i urokliwym Paryżu w tle. To książka dla wszystkich, jestem pewna, że każdy kto tylko weźmie ją do ręki, to już jej nie odłoży.
Ocena
Recenzja wg Recenzentka-doskonala / (Dodano 01.08.2018)
Guillaume Musso – autor piętnastu bestsellerów, od siedmiu lat nieprzerwanie utrzymujący się na pierwszym miejscu listy najpopularniejszych francuskich pisarzy. Debiutował w 2001 r. thrillerem „Skidamarink”, doskonale przyjętym przez krytykę. Druga powieść, „Potem…”, zainspirowana wypadkiem samochodowym, z którego cudem uszedł z życiem, rozpoczęła jego spektakularną międzynarodową karierę. Łączny nakład jego powieści – przełożonych na prawie 40 języków – przekroczył 25 milionów egzemplarzy. Kluczem do sukcesu Musso jest łączenie wątków miłosnych, kryminalnych i – czasami – fantastycznych, w doskonałym i niemożliwym do naśladowania stylu [opis pochodzi z okładki].

Dwójka bohaterów, Madeline i Gaspard, w wyniku przeciwności losu, lub po prostu przeznaczenia, wynajmują ten sam dom w uroczym zaułku Paryża. Dom, który stanowi również pracownię, należał do słynnego malarza, Seana Lorenza, którego tragiczne życie i śmierć rzucają ponury cień nie tylko na jego dom, ale także na wynajmujących go ludzi. Znajomość Madeline i Gasparda z wiadomych przyczyn nie zaczyna się najlepiej – oboje są samotnikami, którzy przybyli do Paryża, aby stawić czoła własnym demonom, więc na pewno nie potrzebują swojego towarzystwa. Jednak sytuacja się zmienia, gdy oboje zagłębiają się w historię artysty Lorenza. Ma ona bardzo tragiczny wydźwięk, dodatkowo okazuje się, że ostatnie jego obrazy zapadły się pod ziemię. Podążając śladem geniusza bohaterowie zaczynają własne śledztwo, które ostatecznie zaprowadzi nas do niewiarygodnego zakończenia.

Mam trochę mieszane uczucia, przez większą część książki historia była po prostu dobra. Nie za bardzo porywająca, akcja toczyła się raczej leniwie, powiedziałabym, że czytało się jak obyczajówkę. Oczywiście historia malarza i kolejne odkrywające się karty były ciekawe, ale nie na najwyższym poziomie. Madeline pracowała kiedyś w policji, zajmowała się nierozwiązanymi sprawami kryminalnymi, wobec tego jej postawa w trakcie śledztwa bardzo zbijała mnie z tropu. To Gaspard, dramatopisarz, prowadził „profesjonalne” śledztwo, znajdował coraz to nowe dowody i przekonywał Madeline do zaangażowania się w sprawę. Oprócz tego drażniło mnie to, że każdy z nich działał na własną rękę, niby razem, ale jednak osobno, przez co cały pomysł na umieszczenie ich w jednym domu trochę tracił sens. Jednak końcówka książki wywołała we mnie znacznie więcej emocji, akcja nabrała rumieńców i w końcu zaczęło się coś dziać. Odtworzenie ostatnich dni z życia Seana było emocjonujące i ekscytujące, a sam efekt śledztwa wprawia w spore zaskoczenie. Jednak i tu znalazłam kilka mankamentów, czegoś mi brakowało w ostatnich zdaniach.

Mimo to książka wypada naprawdę dobrze. Czyta się ją błyskawicznie, a wszechobecna sztuka i muzyka kojąco działają na naszą wyobraźnię. Historia sama w sobie naprawdę ma potencjał, więc jestem zadowolona z lektury, chociaż mogło być znacznie lepiej. Najbardziej jednak podobała mi się gra bohaterów w rozwiązywanie kolejnych „zagadek”, pozostawionych przez Seana, a i dla Was autor zostawił niespodziankę na końcu książki! Wątek kryminalny został bardzo dobrze poprowadzony, jest zaskakujący i wnosi świeży "powiew" do całej historii. Polecam, fani Musso na pewno będą zadowoleni.

Dziękuję Wydawnictwu Albatros za egzemplarz.

Ocena
Recenzja wg itysiek_reads / (Dodano 24.07.2018)

Napisz własną recenzję

Oceniasz: Apartament w Paryżu

Jak oceniasz ten produkt? *

 
1 1 gwiazdka
2 2 gwiazdki
3 3 gwiazdki
4 4 gwiazdki
5 5 gwiazdek
Ocena
  • Limit znaków:

Dostawa

Koszty dostawy:

Zamówienie do 149 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Poczta Polska 3,99 zł 7,99 zł
Kurier 7,99 zł 9,99 zł
Paczkomaty Inpost 5,99 zł -

Zamówienie powyżej 149 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Poczta Polska 0,00 zł 5,99 zł
Kurier 0,00 zł 5,99 zł
Paczkomaty Inpost 0,00 zł -
Punkt Odbioru 0,00 zł -

*Płatność przy odbiorze dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Autor

Guillaume Musso urodził się w 1974 roku w Antibes, na południu Francji.


Jego matka była bibliotekarką, a on już od dzieciństwa uwielbiał czytać książki. Chodził do szkoły we Francji, a po ukończeniu liceum wyruszył do Stanów Zjednoczonych i tam kilka miesięcy spędził w Nowym Jorku. W Ameryce mieszkał wraz z innymi młodymi obcokrajowcami, a na życie zarabiał sprzedając lody. Po tej podróży powrócił do rodzinnego kraju, ukończył studia ekonomiczne i przez jakiś czas uczył w szkole.


Jako pisarz, Musso, debiutował w 2001 roku bardzo dobrze przyjętą powieścią pt. „Skidamarink” o tajemniczej kradzieży Mona Lisy z Luwru. Niedługo później, autor przeżył wypadek samochodowy, po którym zaczął interesować się doświadczeniami z pogranicza życia i śmierci. Pod wpływem tej fascynacji powstała jedna z jego najbardziej znanych książek pt. „Potem”, która w samej tylko Francji sprzedała się w ponad 2 milionach egzemplarzy. Na jej podstawie powstał także film pod tym samym tytułem z Johnem Malkovichem i Romainem Durisem w rolach głównych. Od tamtej pory Musso zajął się pisarstwem na pełen etat i wydał 12 nowych książek, wśród nich m.in. „Jutro”, „Kim byłbym bez ciebie?”, czy „Dziewczyna z Brooklynu”. Obecnie autor jest jednym z najbardziej popularnych francuskich pisarzy współczesnych, a jego książki przetłumaczono na ponad 30 języków.