Swipe to the left

Rangan Chatterjee – „4 filary zdrowego życia. Jak zmienić codzienne nawyki, by dłużej żyć i cieszyć się zdrowiem”​

 Rangan Chatterjee – „4 filary zdrowego życia. Jak zmienić codzienne nawyki, by dłużej żyć i cieszyć się zdrowiem”​
7 lutego 2020

Rangan Chatterjee – „4 filary zdrowego życia. Jak zmienić codzienne nawyki, by dłużej żyć i cieszyć się zdrowiem”

Staracie się zadbać o swoje zdrowie i samopoczucie, ale nie wiecie jak się za to zabrać? Rangan Chatterjee w książce „4 filary zdrowego życia. Jak zmienić codzienne nawyki, by dłużej żyć i cieszyć się zdrowiem”, która swoją premierę miała 29 stycznia 2020 roku, prezentuje, jakie zmiany możemy wprowadzić do swojej codzienności, aby czuć się lepiej.

Kim jest autor?

Rangan Chatterjee jest brytyjskim lekarzem, prezenterem telewizyjnym, twórcą podcastów oraz autorem książek. Studiował medycynę na uniwersytecie w Edynburgu. Autor książek: „The 4 Pillar plan”, „The Stress Solution”, „Feel Better in 5” ma prawie 20-letnie doświadczenie jako lekarz. Występował w programie telewizyjnym „Doctor in the House”, który był pokazywany w ponad 70 krajach na całym świecie. Występował na konferencji TEDx, a od kilku lat nagrywa własny podcast „Feel Better. Live more”.

Jakie są 4 filary zdrowego życia?

Jakie nawyki pomagają prowadzić zdrowy tryb życia? Na to pytanie stara się odpowiedzieć Rangan Chatterjee na podstawie swojej wieloletniej praktyki lekarskiej. Według Chatterje wiele chorób można wyleczyć dzięki wprowadzeniu prostych zmian do swojej codzienności! To właśnie stałe nawyki są według doktora tajemnicą dobrego zdrowia. Autor wyróżnia cztery filary – relaks, dieta, ruch i sen – na których opiera się nasze zdrowie. To właśnie na te aspekty naszego życia powinniśmy zwrócić szczególną uwagę, aby o siebie zadbać. Lekarz podkreśla, że wykonywanie ćwiczeń np. na siłowni raz w tygodni to zdecydowanie za mało. Najlepiej, aby wysiłek fizyczny towarzyszył nam każdego dnia, dlatego nie powinniśmy zapominać o tym, by zarówno w pracy, jak i wolnym czasie chociaż trochę rozruszać swoje ciało.

Na nasz organizm wpływa również stosowana przez nas dieta. Chatterjee radzi, aby każdego dnia zjeść warzywa w minimum 5 kolorach. Jeśli chcecie się dowiedzieć, dlaczego akurat w pięciu kolorach, koniecznie sięgnijcie po tę książkę. Swój organizm można wzmocnić, nie tylko stosując dietę, lecz także ograniczając poziom stresu w życiu codziennym. Warto chociaż kilkanaście minut dziennie poświęcić na nicnierobie, co przyczyni się do zmniejszenia uczucia stresu i zwiększenia Waszej odporności!

Ostatnim filarem zdrowia, o którym wspomina Rangan Chatterjee, jest sen. Jak zaznacza autor książki, wyłączenie urządzeń elektronicznych 1,5 godziny przed snem korzystnie wpłynie na jakość naszego snu. W dobie nowych technologii trudno przestawić się na nieużywanie telefonów bądź komputerów tuż przed snem. Zapewne dla wielu nawyk ten będzie wyzwaniem, jednak dla swojego zdrowia warto spróbować.

„4 filary zdrowego życia. Jak zmienić codzienne nawyki, by dłużej żyć i cieszyć się zdrowiem” to książka, która wesprze Was w porzucaniu złych, a budowaniu dobrych nawyków. Ułatwi Wam żyć zdrowiej, spokojniej i szczęśliwiej. Sięgnijcie po ten międzynarodowy bestseller i poznajcie 4 fundamenty dobrego życia!


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Chcielibyście więcej poczytać na temat zdrowia? Kliknijcie Zdrowie. A jeśli macie ochotę poznać mechanizm budowania nawyków, to polecamy Wam również książkę „Atomowe Nawyki” Jamesa Cleara.