Swipe to the left

Sposoby na stres – przegląd ostatnich publikacji książkowych o tej tematyce

Sposoby na stres – przegląd ostatnich publikacji książkowych o tej tematyce
31 lipca 2017

Sposoby na stres – przegląd ostatnich publikacji książkowych o tej tematyce

Stres to jeden z największych wrogów każdego z nas. Pojawia się czasem zupełnie znienacka, dekoncentrując i utrudniając życie. Kortyzol zaś, nazywany hormonem stresu, który wytwarza się w tym czasie, działa destrukcyjnie na organizm. Jak radzić sobie ze stresem i pokonać tego wewnętrznego sabotażystę?

Odpowiedź znajdziesz, przeglądając publikacje książkowe poświęcone temu zjawisku. Oto przegląd nowych wydań. Sprawdź, które przydadzą się w Twojej kolekcji.

Życie bez stresu” Charlotte Watts

Krótkotrwały stres jest czymś normalnym. Jesteśmy do niego przystosowani ewolucyjnie. Ba, nie tylko nie szkodzi nam on, ale może pomóc w koncentracji i przyspieszyć reakcje. Ale stres długotrwały, co udowodniły badania naukowe, jest niezwykle szkodliwy i przyczynia się do rozwoju wielu chorób cywilizacyjnych – wywołując depresję, cukrzycę, choroby autoimmunologiczne, układu krążenia, a nawet nowotwory. Jak z nim walczyć? Po pierwsze – rozpoznając typ stresu, który Cię dopadł. Po drugie zaś, korzystając z odpowiednich narzędzi. W świat życia bez stresu wprowadzi Cię Charlotte Watts.

Trening relaksacji. Jak uwolnić się od stresu, lęku i depresji” Dagmara Gmitrzak

Ta książka to ponad 170 ćwiczeń, które pozwolą Ci się zrelaksować, a w efekcie – uwolnić od negatywnych myśli, prowadzących do lęku, depresji oraz stresu. Regularne ćwiczenia zgodnie z zaleceniami Dagmary Gmitrzak pozwolą krok po kroku wyzbyć się uczucia nieustannego napięcia i pozwolą Ci osiągnąć dobre samopoczucie na dłużej.

Samodzielne usuwanie lęku, stresu i depresji. Bez leków i terapii” – David Servan-Schreiber

Czy by pokonać stres, absolutnie niezbędne jest leczenie farmakologiczne lub długotrwała (i kosztowna) terapia u psychologa? W niektórych przypadkach – z całą pewnością tak. Ale większość z nas jest w stanie poradzić sobie z tym problemem samodzielnie. Kluczem jest holistyczne podejście, które uwalnia w nas potencjał samouzdrawiania. Jak go uruchomić? Ten poradnik zapewni garść praktycznych porad dla każdego, kto zmaga się ze stresem.

Księga Hygge. Jak zwolnić, kochać i żyć szczęśliwie” – Louisa Thomsen Brits

Duńczycy to ponoć najszczęśliwszy naród na świecie. Stres nie jest dla nich problemem. Sekret doświadczanej przez nich radości życia? Filozofia Hygge, która pozwala zwolnić i doświadczać egzystencji w pełni. Poznaj jej zasady i wciel je w swoje życie, a łatwiej będzie Ci wyeliminować stres i czuć się dobrze ze sobą oraz z innymi.

10 minut uważności. Jak pomóc dzieciom radzić sobie ze stresem i strachem” Wendy Holden, Goldie Hawn

Stresu doświadczają nie tylko dorośli, ale także dzieci. Przytłoczone nadmiarem obowiązków, nadmiernie pobudzone, zestresowane… Jak pomóc im pokonać stres i obawy? Poznaj niezwykły program MindUP, opracowany przez szerokie grono amerykańskich nauczycieli i pedagogów. Program „10 minut uważności” uczy m.in. prostych technik, takich jak świadome oddychanie. Skorzystaj z niego, by pomóc swojej pociesze, ale i sobie.

Pokonaj stres z Kaizen” Jarosław Gibas

Jakie są przyczyny stresu? Jak oswoić wewnętrzne lęki? Czy warto się codziennie „mocować” z własnym stresem? A jeśli tak, to w jaki sposób? Na te i inne pytania odpowiada Jarosław Gibas, spoglądając na stres z perspektywy Kaizen, japońskiej filozofii nieustannego doskonalenia samego siebie – coraz chętniej wykorzystywanej w zarządzaniu firmą. Ten poradnik pomoże Ci walczyć ze stresem zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym.

Stres wcale nie jest doświadczeniem nie do pokonania. Wystarczy tylko umiejętnie do niego podejść i go oswoić. Sprawdź, czy porady z polecanych przez nas książek Ci w tym pomogą.