Czytam i interpretuję 2. Ćwiczenia dodatkowe. Edukacja wczesnoszkolna

(okładka miękka)
Czytam i interpretuję 2. Ćwiczenia dodatkowe. Edukacja wczesnoszkolna (okładka miękka, książki)
Liczba stron: 68
Data premiery: 30-06-2012
Wydawca: WSiP Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne

Dostępność: Dostępny | Wysyłamy w 24 godziny

Normalna cena:
18,50 zł
Special Price 11,49 zł
- +
LUB

Opis

"Ćwiczenia dodatkowe. Czytam i interpretuję. Klasa 2" to nowa, okołocyklowa publikacja z Galerii możliwości. Na publikację, pięknie zilustrowaną przez znanych polskich grafików, złożyły się teksty z różnych gatunków literackich: wiersze m.in. Joanny Papuzińskiej, Joanny Kulmowej, Jana Brzechwy, Wandy Chotomskiej, fragmenty książek Gianniego Rodariego "Historyjki o Alicji, która zawsze wpadała w kłopoty", Astrid Lindgren o Pippi Langstrumpf, Roksany Jędrzejewskiej-Wróbel, fragmenty bajek perskich i buddyjskich, legendy, inscenizacja Doroty Gellner, komiksy Tadeusza Baranowskiego "Antresolka Profesora Nerwosolka" i Bohdana Butenki. Nie zabrakło także przykładów tekstów użytkowych takich, jak: afisz teatralny, instrukcja robienia czekolady, przepisy Mikołajka Rene Goscinnego i Jeana-Jacques'a Sempe, fragment z przewodnika po Polsce dla dzieci. Teksty zostały tak dobrane, by ćwiczyły nie tylko czytanie ze zrozumieniem, ale także pozwalały na interpretowanie, wnioskowanie na podstawie treści, wyrażanie własnego zdania. Do tekstów także zestawy pytań i nalepki. Dodatkowo na końcu książki w ramach cyklu "Porozmawiajmy" znalazły się propozycje rozmów po przeczytaniu i omówieniu wybranych tekstów (rozwijające umiejętności intra- i interpersonalne).


Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

Dodatkowe informacje

Autor Opracowanie zbiorowe
Nazwa Czytam i interpretuję 2. Ćwiczenia dodatkowe. Edukacja wczesnoszkolna
Liczba stron 68
Data premiery 30-06-2012
Wydawca WSiP Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
Oprawa miękka
Numer wydania I
Język wydania polski
Dystrybutor OSDW Azymut
Język oryginału polski
Forma książka

Opinie

Oceń ten produkt jako pierwszy

Napisz własną recenzję

Oceniasz: Czytam i interpretuję 2. Ćwiczenia dodatkowe. Edukacja wczesnoszkolna

Jak oceniasz ten produkt? *

 
1 1 gwiazdka
2 2 gwiazdki
3 3 gwiazdki
4 4 gwiazdki
5 5 gwiazdek
Ocena
  • Limit znaków:

Dostawa

Koszty dostawy:

Zamówienie do 149 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Poczta Polska (48h) 3,99 zł 7,99 zł
Kurier 7,99 zł 10,99 zł
Paczkomaty Inpost 6,99 zł -

Zamówienie powyżej 149 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Poczta Polska (48h) 0,00 zł 5,99 zł
Kurier 0,00 zł 5,99 zł
Paczkomaty Inpost 0,00 zł -

*Płatność przy odbiorze dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Autor

Opracowanie zbiorowe to utwór, który składa się z wielu odrębnych części, przygotowanych przez różnych twórców. W żaden sposób nie współpracują oni ze sobą ani nie porozumiewają się przy tworzeniu dzieła. Każdy z nich pracuje nad indywidualnym materiałem, realizując swój wkład. Nie zachodzi więc pomiędzy nimi stosunek współautorstwa. Inicjatorem, organizatorem, koordynatorem i instytucją finansującą powstawanie opracowania zbiorowego jest wydawca. Łączy on w całość poszczególne partie dzieła i jest odpowiedzialny za jego finalny kształt. Decyduje również o tym, jak przedstawia się skład zespołu twórców, w jaki sposób powstały utwór jest eksploatowany oraz jakie wynagrodzenie przysługuje poszczególnym autorom.


Opracowania zbiorowe to najczęściej prace o charakterze naukowym, takie jak encyklopedie, słowniki, podręczniki, leksykony, albumy, kodeksy, czy zbiory referatów i konferencji. Stanowią one często zbiorczą prezentację dokonań różnych naukowców. Czytelnik ma dzięki temu możliwość spojrzenia na określone zagadnienie z różnych punktów widzenia i zajęcia na tej podstawie własnego stanowiska. Unika tym samym ryzyka subiektywizmu, co ma często miejsce w przypadku lektury opracowań pojedynczego autora. W ramach jednego opracowania może zapoznać się z dopełniającymi się, a nieraz także przeciwstawnymi teoriami czy opiniami. Przyjmuje się, że wkład w powstanie opracowania zbiorowego nie musi mieć charakteru twórczego. Może polegać m.in. na zgromadzeniu materiałów źródłowych, opracowaniu założeń metodologicznych, przeprowadzeniu badań i analiz danych statystycznych, interpretacji wyników badań, a także na sporządzeniu treści opracowania czy prezentacji graficznej.


Zgodnie z zapisami art. 11 prawa autorskiego, wydawcy przysługują autorskie prawa majątkowe do opracowania zbiorowego. Wychodzi się bowiem z założenia, że to po jego stronie leży finansowanie dzieła oraz ponoszenie ekonomicznego ryzyka związanego z jego publikacją. Uzyskuje on prawo do utworu jako całości oraz do jego tytułu, podczas gdy autorzy zachowują prawa autorskie do opracowanych przez siebie części. Wydawnictwa zwykle wymagają od twórców ujawnienia wkładu w powstanie opracowania zbiorowego. W tym celu jest przygotowywana tzw. deklaracja wkładu, obejmująca procentowy udział oraz zakres odpowiedzialności. Dokument ten ma przeciwdziałać nierzetelności naukowej, objawiającej się w postaci zjawisk jak „ghostwriting” oraz „guest autorship”. Pierwsze z nich dotyczy takiej sytuacji, w której twórca wnoszący istotny wkład w powstanie dzieła, jest pomijany na liście autorów. „Guest authorship” (inna nazwa to „honoraty authorship”) polega natomiast na tym, że autorstwo wydzielonej części opracowania zbiorowego przypisuje sobie osoba, która w żaden sposób nie uczestniczyła w jego tworzeniu. Jest ona dopisywana do listy autorów, co ma zwykle na celu nieuczciwe wzbogacenie swojego dorobku naukowego. W przypadku zaangażowania przez twórcę w powstawanie jego części opracowania zbiorowego instytucji zewnętrznej spoczywa na nim ponadto obowiązek zaznaczenia tego faktu we wstępie.