Dyskurs i narracja w kontekście nowych mediów

(okładka miękka, książki)
Autor: Śmid Waclaw
Liczba stron: 214
Data premiery: 23-09-2016
Wydawca: CeDeWu Sp. z o.o.

Dostępność: Produkt niedostępny

Opis

Pojęcia typu „dyskurs", „narracja" czy też „nowe media" weszły na stałe do współczesnego słownika i stały się synonimem nowoczesnej kultury. Stąd w pracy poświęcono im wiele miejsca, zwracając uwagę na fakt, że bez nich nie jest możliwe komunikowanie się między ludźmi.

 

Czy dyskurs i narracja oznaczają coś rzeczywiście nowego i nieznanego? Absolutnie nie. Są to współczesne synonimy dyskusji i monologu. W takim samym sensie, w jakim używano ich nawet w starożytności. Po cóż zatem to rozróżnienie? Tajemnica - jak należy się domyślać - tkwi właśnie w owych nowych mediach, które te dwa aspekty komunikacji nieco zmieniają, nadając im swoistą, ale niezbyt korzystną dla kontaktów ludzkich anonimowość.

 

W książce przedstawiono próbę połączenia klasycznej dyskusji z kulturowym monologiem, ale bez pozbawiania tych pojęć zawartości kulturowej. Stąd język, który zawiera liczne stereotypy ułatwiające czasami porozumienie. Archetypy, jako „wyschnięte koryta" potencjalnej możliwości porozumiewania się „od nowa". Są też takie elementy, jak nasze liczne językowe fobie, obsesje, slogany. Jest tak potrzebna naszej wrażliwości iluzja. Są też liczne metafory, które w porozumiewaniu się są bezcenne.

 

Książka przeznaczona jest dla ludzi religii, polityków, biznesmenów, naukowców, artystów i ludzi kultury, czyli - przydatna dla wszystkich tych, którym więź z innymi ludźmi i jakość porozumiewania się z elementami wiary, intuicji emocji, intelektu oraz wyobraźni leży głęboko na sercu. Bądź też takiego komunikowania pragną. Czy jest to możliwe w świecie nowych mediów? Autor ma nadzieję, że każdy Czytelnik jeszcze się na tyle we współczesnym świecie nie pogubił, by sobie odpowiedzieć na to pytanie sam. I samemu też spróbować łączyć to, co cenne w języku z tym, co nowoczesne w technologii. 

Dodatkowe informacje

Autor Śmid Waclaw
Nazwa Dyskurs i narracja w kontekście nowych mediów
Liczba stron 214
Data premiery 23-09-2016
Wydawca CeDeWu Sp. z o.o.
Oprawa miękka
ean 9788375568868
Numer wydania I
Język wydania polski
Język oryginału polski
Rok wydania 2016
Forma książka

Opinie

Oceń ten produkt jako pierwszy

Napisz własną recenzję

Oceniasz: Dyskurs i narracja w kontekście nowych mediów

Jak oceniasz ten produkt? *

 
1 1 gwiazdka
2 2 gwiazdki
3 3 gwiazdki
4 4 gwiazdki
5 5 gwiazdek
Ocena
  • Limit znaków:

Dostawa

Koszty dostawy:

Zamówienie do 149 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Pocztex Kurier 48 4,99 zł 7,99 zł
Kurier 8,99 zł 10,99 zł
Paczkomaty Inpost 24/7 7,99 zł -

Zamówienie powyżej 149 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Pocztex Kurier 48 0,00 zł 5,99 zł
Kurier 0,00 zł 5,99 zł
Paczkomaty Inpost 24/7 0,00 zł -

*Płatność przy odbiorze dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Autor

Wacław Smid pojawił się na świecie 30 września 1944 roku w niemieckiej miejscowości Roslaw, lecz swoje dzieciństwo spędził w Czechach. Absolwent filozofii oraz fizyki na Uniwersytecie Warszawskim. Posiada tytuł doktora nauk humanistycznych. Jest uczniem Władysława Krajewskiego, cenionego metodologa nauki. W zakresie zainteresowań naukowych Wacław Smida znajduje się zwłaszcza komunikacja społeczna, reklama, językoznawstwo, zarządzenie zasobami ludzkimi, public relations oraz kognitywistyka. Jest autorem trzydziestu książek oraz wielu publikacji naukowych i popularnonaukowych. Ukazały się one m.in. na łamach takich czasopism jak „Studia Filozoficzne”, „Człowiek i Światopogląd”, „Miesięcznik Literacki”, „Fizyka w Szkole” czy „Nowa Szkoła”. Wacław Smid pracował przez 40 lat na różnych polskich uczelniach, takich jak Wyższa Szkoła Humanistyczna w Katowicach, Politechnika Częstochowska, Wyższa Szkoła Bankowa w Częstochowie oraz Wyższa Szkoła Zarządzania i Marketingu w Sosnowcu. Do przykładowych książek jego autorstwa należą takie tytuły jak „Zasady kultu wyobraźni”, „Ontologia sukcesu”, „Leksykon zarządzania zasobami ludzkimi”, „Leksykon menedżera”, „Metamarketing” czy „Język reklamy w komunikacji medialnej”. Wacław Smid swoje publikacje kieruje w pierwszej kolejności do studentów nauk społecznych i humanistycznych, takich jak socjologia, psychologia, ekonomia, antropologia kulturowa, politologia czy marketing i zarządzanie. Stanowią one zarazem cenne źródło wiedzy dla przedstawicieli biznesu, menedżerów oraz osób pracujących w branży reklamowej. Autor wyjaśnia zasady dotyczące komunikacji z naukowego punktu widzenia. Przekonuje, że sprawny przekaz komunikatów pomiędzy nadawcą a odbiorcą jest niezbędnym warunkiem prawidłowego funkcjonowania organizacji. Jest zwolennikiem nowego podejścia do reklamy, zwanego teorią projektu. Zaleca, aby twórcy komunikatów reklamowych odeszli od posługiwania się jedynie mało znaczącymi sloganami. Znacznie skuteczniejszym rozwiązaniem jest w jego opinii odwoływanie się do emocji, wyobrażeń, pragnień, marzeń czy motywacji odbiorcy.