Egzamin ósmoklasisty. Język polski. Opis, arkusze, odpowiedzi. Szkoła podstawowa

(okładka miękka)
Egzamin ósmoklasisty. Język polski. Opis, arkusze, odpowiedzi. Szkoła podstawowa (okładka miękka, książki)
Liczba stron: 64
Data premiery: 04-09-2018
Wydawca: WSiP Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne

Dostępność: Dostępny | Wysyłamy w 24 godziny

Normalna cena:
45,00 zł
Special Price 22,99 zł
- +
LUB

Opis

"Zdasz to" jest publikacją, w której w przystępny sposób opisano zasady i przebieg egzaminu ósmoklasisty – to ułatwi uczniowi uporządkowanie wiedzy polonistycznej i oswojenie się z egzaminem.

Publikacja zawiera opis formuły i założeń egzaminu, próbne arkusze egzaminacyjne oraz odpowiedzi do zadań. Unikatowym materiałem jest dodatek plus: Omówienie lektur i zadania. Zawiera on przypomnienie wiadomości dotyczących wszystkich lektur obowiązkowych dla klas 7 i 8 oraz odnoszące się do tych lektur zadania zamknięte i otwarte, a także odpowiedzi do nich. Dzięki temu uczeń powtarza i systematyzuje wiedzę.

Publikacja zawiera:

  • Zestaw 10 przykładowych arkuszy egzaminacyjnych – łącznie ponad 200 zadań odnoszących się do treści zawartych w podstawie programowej, które obowiązują na egzaminie. Dzięki arkuszom uczeń może sprawdzić stopień opanowania wiedzy i umiejętności niezbędnych na egzaminie oraz wyćwiczyć rozwiązywanie zadań w wyznaczonym czasie – 120 min.
  • Struktura każdego arkusza jest zgodna z założeniami Centralnej Komisji Egzaminacyjnej – publikacja zawiera zestaw arkuszy egzaminacyjnych zgodnych z wymogami opisanymi w Informatorze o egzaminie ósmoklasisty z języka polskiego opublikowanym przez Centralną Komisję Egzaminacyjną.
  • Informacja zwrotna dzięki zamieszczonym odpowiedziom – do każdego arkusza dodano klucz odpowiedzi oraz przykładowe rozwiązania, które pozwolą uczniowi szybko zorientować się, co jeszcze musi powtórzyć.
  • Indywidualne strategie egzaminacyjne – uczeń dzięki rozwiązywaniu wielu zadań może nie tylko zweryfikować poprawność swoich rozwiązań, ale także przećwiczyć różne sposoby rozwiązywania zadań.


Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

Dodatkowe informacje

Autor Opracowanie zbiorowe
Nazwa Egzamin ósmoklasisty. Język polski. Opis, arkusze, odpowiedzi. Szkoła podstawowa
Liczba stron 64
Data premiery 04-09-2018
Wydawca WSiP Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
Oprawa miękka
Numer wydania I
Język wydania polski
Dystrybutor OSDW Azymut
Język oryginału polski
Rok wydania 2018
Forma książka

Opinie

Oceń ten produkt jako pierwszy

Napisz własną recenzję

Oceniasz: Egzamin ósmoklasisty. Język polski. Opis, arkusze, odpowiedzi. Szkoła podstawowa

Jak oceniasz ten produkt? *

 
1 1 gwiazdka
2 2 gwiazdki
3 3 gwiazdki
4 4 gwiazdki
5 5 gwiazdek
Ocena
  • Limit znaków:

Dostawa

Koszty dostawy:

Zamówienie do 149 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Poczta Polska (48h) 3,99 zł 7,99 zł
Kurier 7,99 zł 10,99 zł
Paczkomaty Inpost 6,99 zł -

Zamówienie powyżej 149 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Poczta Polska (48h) 0,00 zł 5,99 zł
Kurier 0,00 zł 5,99 zł
Paczkomaty Inpost 0,00 zł -

*Płatność przy odbiorze dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Autor

Opracowanie zbiorowe to utwór, który składa się z wielu odrębnych części, przygotowanych przez różnych twórców. W żaden sposób nie współpracują oni ze sobą ani nie porozumiewają się przy tworzeniu dzieła. Każdy z nich pracuje nad indywidualnym materiałem, realizując swój wkład. Nie zachodzi więc pomiędzy nimi stosunek współautorstwa. Inicjatorem, organizatorem, koordynatorem i instytucją finansującą powstawanie opracowania zbiorowego jest wydawca. Łączy on w całość poszczególne partie dzieła i jest odpowiedzialny za jego finalny kształt. Decyduje również o tym, jak przedstawia się skład zespołu twórców, w jaki sposób powstały utwór jest eksploatowany oraz jakie wynagrodzenie przysługuje poszczególnym autorom.


Opracowania zbiorowe to najczęściej prace o charakterze naukowym, takie jak encyklopedie, słowniki, podręczniki, leksykony, albumy, kodeksy, czy zbiory referatów i konferencji. Stanowią one często zbiorczą prezentację dokonań różnych naukowców. Czytelnik ma dzięki temu możliwość spojrzenia na określone zagadnienie z różnych punktów widzenia i zajęcia na tej podstawie własnego stanowiska. Unika tym samym ryzyka subiektywizmu, co ma często miejsce w przypadku lektury opracowań pojedynczego autora. W ramach jednego opracowania może zapoznać się z dopełniającymi się, a nieraz także przeciwstawnymi teoriami czy opiniami. Przyjmuje się, że wkład w powstanie opracowania zbiorowego nie musi mieć charakteru twórczego. Może polegać m.in. na zgromadzeniu materiałów źródłowych, opracowaniu założeń metodologicznych, przeprowadzeniu badań i analiz danych statystycznych, interpretacji wyników badań, a także na sporządzeniu treści opracowania czy prezentacji graficznej.


Zgodnie z zapisami art. 11 prawa autorskiego, wydawcy przysługują autorskie prawa majątkowe do opracowania zbiorowego. Wychodzi się bowiem z założenia, że to po jego stronie leży finansowanie dzieła oraz ponoszenie ekonomicznego ryzyka związanego z jego publikacją. Uzyskuje on prawo do utworu jako całości oraz do jego tytułu, podczas gdy autorzy zachowują prawa autorskie do opracowanych przez siebie części. Wydawnictwa zwykle wymagają od twórców ujawnienia wkładu w powstanie opracowania zbiorowego. W tym celu jest przygotowywana tzw. deklaracja wkładu, obejmująca procentowy udział oraz zakres odpowiedzialności. Dokument ten ma przeciwdziałać nierzetelności naukowej, objawiającej się w postaci zjawisk jak „ghostwriting” oraz „guest autorship”. Pierwsze z nich dotyczy takiej sytuacji, w której twórca wnoszący istotny wkład w powstanie dzieła, jest pomijany na liście autorów. „Guest authorship” (inna nazwa to „honoraty authorship”) polega natomiast na tym, że autorstwo wydzielonej części opracowania zbiorowego przypisuje sobie osoba, która w żaden sposób nie uczestniczyła w jego tworzeniu. Jest ona dopisywana do listy autorów, co ma zwykle na celu nieuczciwe wzbogacenie swojego dorobku naukowego. W przypadku zaangażowania przez twórcę w powstawanie jego części opracowania zbiorowego instytucji zewnętrznej spoczywa na nim ponadto obowiązek zaznaczenia tego faktu we wstępie.