Egzamin ósmoklasisty. Język polski. Repetytorium. Szkoła podstawowa

(okładka miękka)
Egzamin ósmoklasisty. Język polski. Repetytorium. Szkoła podstawowa (okładka miękka, książki)
Liczba stron: 264
Data premiery: 10-09-2018
Wydawca: WSiP Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne

Dostępność: Dostępny | Wysyłamy w 24 godziny

Normalna cena:
31,50 zł
Special Price 27,49 zł
- +
LUB

Opis

Egzamin ósmoklasisty. Język polski. Repetytorium. ZDASZ.TO jest publikacją przeznaczoną dla uczniów szkoły podstawowej potrzebujących całościowego powtórzenia materiału przed egzaminem ósmoklasisty.

Repetytorium pomaga powtórzyć treści z klas 4–8, przećwiczyć zadania typu egzaminacyjnego oraz oswoić się z formułą egzaminu dzięki przykładowemu arkuszowi przygotowanemu na podstawie wytycznych Centralnej Komisji Egzaminacyjnej zawartych w Informatorze o egzaminie ósmoklasisty z języka polskiego od roku szkolnego 2018/2019. Materiały można wykorzystywać na lekcjach, w domu i na zajęciach dodatkowych.

Publikacja zawiera:

  • Blisko 250 zadań typu egzaminacyjnego – po każdym rozdziale zamieszczono zestaw 8 zadań, które pozwalają na sprawdzenie wiedzy i umiejętności. Zarówno zadania zamknięte, jak i otwarte są tak skonstruowane, by uczeń mógł się zapoznać ze strategiami rozwiązywania zadań na egzaminie.
  • Informacja zwrotna dzięki kluczowi odpowiedzi – na końcu książki znajdują się odpowiedzi do wszystkich zadań, uczeń może zatem od razu samodzielnie sprawdzić poprawność swoich rozwiązań.
  • Zastosowanie wiedzy w praktyce dzięki wzorcowym interpretacjom dzieł, praktycznym wskazówkom znajdującym się m.in. w Radach dla piszących, tabelom zawierającym przydatne słownictwo oraz przykładowym fragmentom utworów.
  • Skuteczne powtórzenie dzięki krótkiemu omówieniu lektur obowiązkowych dla klas 4–8 oraz wyróżnieniu najważniejszych pojęć i terminów, których znajomość jest dla ucznia obowiązkowa. Ponadto w publikacji zamieszczono przykładowy arkusz egzaminacyjny.
  • Najwyższej jakości treści oraz uporządkowana struktura – o ich dobór zadbali doświadczeni autorzy wielu cenionych publikacji.


Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

Dodatkowe informacje

Autor Opracowanie zbiorowe
Nazwa Egzamin ósmoklasisty. Język polski. Repetytorium. Szkoła podstawowa
Liczba stron 264
Data premiery 10-09-2018
Wydawca WSiP Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
Seria Zdasz.to
Oprawa miękka
EAN 9788302179754
Numer wydania I
Język wydania polski
Język oryginału polski
Rok wydania 2018
Forma książka

Opinie

Oceń ten produkt jako pierwszy

Napisz własną recenzję

Oceniasz: Egzamin ósmoklasisty. Język polski. Repetytorium. Szkoła podstawowa

Jak oceniasz ten produkt? *

 
1 1 gwiazdka
2 2 gwiazdki
3 3 gwiazdki
4 4 gwiazdki
5 5 gwiazdek
Ocena
  • Limit znaków:

Dostawa

Koszty dostawy:

Zamówienie do 149 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Pocztex Kurier 48 4,99 zł 7,99 zł
Kurier 7,99 zł 10,99 zł
Paczkomaty Inpost 6,99 zł -

Zamówienie powyżej 149 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Pocztex Kurier 48 0,00 zł 5,99 zł
Kurier 0,00 zł 5,99 zł
Paczkomaty Inpost 0,00 zł -

*Płatność przy odbiorze dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Autor

Opracowanie zbiorowe to utwór, który składa się z wielu odrębnych części, przygotowanych przez różnych twórców. W żaden sposób nie współpracują oni ze sobą ani nie porozumiewają się przy tworzeniu dzieła. Każdy z nich pracuje nad indywidualnym materiałem, realizując swój wkład. Nie zachodzi więc pomiędzy nimi stosunek współautorstwa. Inicjatorem, organizatorem, koordynatorem i instytucją finansującą powstawanie opracowania zbiorowego jest wydawca. Łączy on w całość poszczególne partie dzieła i jest odpowiedzialny za jego finalny kształt. Decyduje również o tym, jak przedstawia się skład zespołu twórców, w jaki sposób powstały utwór jest eksploatowany oraz jakie wynagrodzenie przysługuje poszczególnym autorom.


Opracowania zbiorowe to najczęściej prace o charakterze naukowym, takie jak encyklopedie, słowniki, podręczniki, leksykony, albumy, kodeksy, czy zbiory referatów i konferencji. Stanowią one często zbiorczą prezentację dokonań różnych naukowców. Czytelnik ma dzięki temu możliwość spojrzenia na określone zagadnienie z różnych punktów widzenia i zajęcia na tej podstawie własnego stanowiska. Unika tym samym ryzyka subiektywizmu, co ma często miejsce w przypadku lektury opracowań pojedynczego autora. W ramach jednego opracowania może zapoznać się z dopełniającymi się, a nieraz także przeciwstawnymi teoriami czy opiniami. Przyjmuje się, że wkład w powstanie opracowania zbiorowego nie musi mieć charakteru twórczego. Może polegać m.in. na zgromadzeniu materiałów źródłowych, opracowaniu założeń metodologicznych, przeprowadzeniu badań i analiz danych statystycznych, interpretacji wyników badań, a także na sporządzeniu treści opracowania czy prezentacji graficznej.


Zgodnie z zapisami art. 11 prawa autorskiego, wydawcy przysługują autorskie prawa majątkowe do opracowania zbiorowego. Wychodzi się bowiem z założenia, że to po jego stronie leży finansowanie dzieła oraz ponoszenie ekonomicznego ryzyka związanego z jego publikacją. Uzyskuje on prawo do utworu jako całości oraz do jego tytułu, podczas gdy autorzy zachowują prawa autorskie do opracowanych przez siebie części. Wydawnictwa zwykle wymagają od twórców ujawnienia wkładu w powstanie opracowania zbiorowego. W tym celu jest przygotowywana tzw. deklaracja wkładu, obejmująca procentowy udział oraz zakres odpowiedzialności. Dokument ten ma przeciwdziałać nierzetelności naukowej, objawiającej się w postaci zjawisk jak „ghostwriting” oraz „guest autorship”. Pierwsze z nich dotyczy takiej sytuacji, w której twórca wnoszący istotny wkład w powstanie dzieła, jest pomijany na liście autorów. „Guest authorship” (inna nazwa to „honoraty authorship”) polega natomiast na tym, że autorstwo wydzielonej części opracowania zbiorowego przypisuje sobie osoba, która w żaden sposób nie uczestniczyła w jego tworzeniu. Jest ona dopisywana do listy autorów, co ma zwykle na celu nieuczciwe wzbogacenie swojego dorobku naukowego. W przypadku zaangażowania przez twórcę w powstawanie jego części opracowania zbiorowego instytucji zewnętrznej spoczywa na nim ponadto obowiązek zaznaczenia tego faktu we wstępie.