Etyczne Standardy Marketingu Farmaceutycznego

(okładka miękka)
Etyczne Standardy Marketingu Farmaceutycznego (okładka miękka, książki)
Liczba stron: 268
Data premiery: 07-08-2010
Wydawca: CeDeWu Sp. z o.o.

Dostępność: Dostępny | Wysyłamy w 12 godzin

Normalna cena:
59,00 zł
Special Price 42,49 zł
- +
LUB

Opis

Od kilku lat obserwujemy w Polsce znaczne nasilenie akcji marketingowych firm farmaceutycznych, co odpowiada ciągłemu wzrostowi sprzedawanych medykamentów na naszym rynku. Wiele dyskusji wzbudzają zwłaszcza akcje promocyjne skierowane do lekarzy. Współpraca medyków z producentami leków rodzi pytania, czy decyzje o tym jaki preparat przepisać pacjentowi są przez lekarzy podejmowane zupełnie niezależnie. 

W książce zaprezentowane metody, jakich firmy farmaceutyczne używają by skutecznie wpłynąć na recepty wypisywane przez lekarzy. Opisane zostały oficjalne standardy marketingu farmaceutycznego, których rekonstrukcji dokonano na podstawie analizy uregulowań prawnych oraz obowiązujących kodeksów etycznych. Zestawione one zostały ze standardami rzeczywiście funkcjonującymi, które udało się zidentyfikować dzięki dwóm badaniom empirycznym. Pierwsze z nich to wywiady swobodne z przedstawicielami medycznymi, drugie to ankieta z lekarzami.

Wyniki badań jednoznacznie dowodzą, że deklarowane standardy istotnie odbiegają od tych praktykowanych. Polskie prawo jest w tej chwili surowe i dlatego jest często łamane. Naruszenia te dotyczą m.in. ilości próbek rozdawanych lekarzom, wartości wręczanych prezentów, zawierania transakcji „coś za coś”.  W Polsce nikt dotąd nie przeprowadzał naukowych badań dotyczących relacji medyków i przedstawicieli, dlatego informacje zawarte w tej publikacji wydają się niezwykle cenne.

Książka powinna zainteresować lekarzy, studentów medycyny, którzy chcą wiedzieć, jakich metod wywierania wpływu używają firmy farmaceutyczne oraz jak są „widziani oczami” przedstawicieli medycznych.  Stanowi też źródło wiedzy dla pracowników przemysłu farmaceutycznego – pokazując jak pracujący „w terenie” reprezentanci postrzegają swe zajęcie oraz jaki stosunek mają do nich lekarze. Ze względu na swoją tematykę publikacja jest także godna polecenia wszystkim osobom, które interesowały się nagłaśnianymi w ostatnich latach przez media śledztwami dziennikarskimi dotyczącymi relacji lekarzy i firm farmaceutycznych.

Dodatkowe informacje

Autor Makowska Marta
Nazwa Etyczne Standardy Marketingu Farmaceutycznego
Liczba stron 268
Data premiery 07-08-2010
Wydawca CeDeWu Sp. z o.o.
Oprawa miękka
Numer wydania I
Język wydania polski
Dystrybutor Cedewu
Język oryginału polski
Rok wydania 2010
Forma książka

Opinie

Oceń ten produkt jako pierwszy

Napisz własną recenzję

Oceniasz: Etyczne Standardy Marketingu Farmaceutycznego

Jak oceniasz ten produkt? *

 
1 1 gwiazdka
2 2 gwiazdki
3 3 gwiazdki
4 4 gwiazdki
5 5 gwiazdek
Ocena
  • Limit znaków:

Dostawa

Koszty dostawy:

Zamówienie do 149 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt Odbioru 0,00 zł -
Poczta Polska 3,99 zł 7,99 zł
Kurier 7,99 zł 9,99 zł
Paczkomaty Inpost 5,99 zł -

Zamówienie powyżej 149 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt Odbioru 0,00 zł -
Poczta Polska 0,00 zł 5,99 zł
Kurier 0,00 zł 5,99 zł
Paczkomaty Inpost 0,00 zł -
Punkt Odbioru 0,00 zł -

*Płatność przy odbiorze dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.