Faraon wampirów

(płyta kompaktowa CD, audiobooki)
Data premiery: 06-08-2019
Wydawca: Heraclon International

Dostępność: Dostępny | Wysyłamy w 24 godziny

Normalna cena:
27,95 zł
Special Price 19,99 zł
- +
LUB

Opis

Radykalna przeróbka powieści Bolesława Prusa.

Oryginalny tekst „Faraona” został skrócony o ponad połowę – pominięto XIX-wieczną dydaktykę społeczną i opisy Egiptu, dobrze znane współczesnemu słuchaczowi z telewizji oraz innych publikacji. W zamian Lewandowski rozwinął wątki fantastyczne, zaczęte, ale niedokończone w dziele Prusa, m.in. konsekwencje klątwy rzuconej przez Dagona na Sarę czy motyw córki Herhora. Sprostowane zostały także pierwotne nielogiczności fabularne, np. absurdalne postępowanie Kamy. Spowodowało to konieczność napisania nowego zakończenia i epilogu powieści.

Ostatecznie powstała historia fantasy o zmaganiach wspólnego państwa ludzi i wampirów z asyryjskim imperium żywych trupów, nieuchronnym zmierzchu ludzkiej rasy oraz zaskakująco współczesnym przesłaniu…

Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

Dodatkowe informacje

Autor Prus Bolesław, Lewandowski Konrad T.
Nazwa Faraon wampirów
Data premiery 06-08-2019
Wydawca Heraclon International
Lektor Siemianowski Roch
ean 9788381468398
Numer wydania II
Czas trwania 13 godz. 9 min.
Język wydania polski
Język oryginału polski
Forma płyta kompaktowa CD

Opinie

Oceń ten produkt jako pierwszy

Napisz własną recenzję

Oceniasz: Faraon wampirów

Jak oceniasz ten produkt? *

 
1 1 gwiazdka
2 2 gwiazdki
3 3 gwiazdki
4 4 gwiazdki
5 5 gwiazdek
Ocena
  • Limit znaków:

Dostawa

Koszty dostawy:

Zamówienie do 149 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Pocztex Kurier 48 4,99 zł 7,99 zł
Kurier 8,99 zł 10,99 zł
Paczkomaty Inpost 24/7 7,99 zł -

Zamówienie powyżej 149 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Pocztex Kurier 48 0,00 zł 5,99 zł
Kurier 0,00 zł 5,99 zł
Paczkomaty Inpost 24/7 0,00 zł -

*Płatność przy odbiorze dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Autor

Bolesław Prus, a właściwie Aleksander Głowacki, urodził się 20 sierpnia 1847 roku w Hrubieszowie, a zmarł 19 maja 1912 roku w Warszawie. Był znanym polskim pisarzem, nowelistą, prozaikiem i działaczem społecznym. Został sierotą w wieku 6 lat, po tym jak zmarł jego ojciec (matka umarła 3 lata wcześniej). Już w wieku 16 lat Aleksander wziął udział w powstaniu styczniowym, za co 20 stycznia 1864 roku skazano go na karę pozbawienia wolności. Po wyjściu z więzienia ukończył szkołę gimnazjalną, a następnie rozpoczął studia na Wydziale Przyrodniczo-Matematycznym Szkoły Głównej w Warszawie. Z powodów materialnych nie zdołał jednak ich ukończyć. Aby zarobić na własne utrzymanie, podejmował się wielu aktywności zawodowych – był m.in. ślusarzem, urzędnikiem technicznym czy pracownikiem fizycznym.


Swój pierwszy wiersz „Do Pegaza” Aleksander Głowacki opublikował w 1864 roku w czasopiśmie „Kurier Niedzielny” pod pseudonimem Jan w Oleju. Począwszy od 1872 roku zaczął publikować artykuły już jako Bolesław Prus w pozytywistycznych pismach. Napisał ponad 1000 felietonów, którym nadał tytuł „Kroniki tygodniowe”. W kolejnych latach Prus stworzył liczne nowele, do których można zaliczyć takie pozycje jak „Przygoda Stasia”, „Powracająca fala”, „Antek”, „Katarynka” czy „Kamizelka”, która do dziś jest uznawana za arcydzieło nowelistyki. Najbardziej znanym dziełem Bolesława Prusa jest jednak powieść „Lalka”, która na stałe wpisała się do kanonu lektur szkolnych. Swoje mistrzostwo pisarskie autor potwierdził również w kolejnych powieściach - „Emancypantki” oraz „Faraon”.


Bolesław Prus w swoich książkach poddaje konfrontacji najważniejsze ideały romantyzmu i pozytywizmu. Kreśli społeczno-psychologiczny portret przedstawicieli różnych warstw społecznych. Zwraca uwagę na takie kwestie jak praca u podstaw, praca organiczna, realizm, a także konieczność rozwoju nauki dla dobra narodu. Pochyla się również nad problemami ubóstwa i nierówności społecznych, emancypacji kobiet oraz asymilacji mniejszości narodowych. W swoich utworach prezentuje zachwyt nad potęgą technologii i wiedzy. Wyraża bunt przeciwko zastanej rzeczywistości społecznej, obciążonej romantycznym marazmem.