Filozofia przypadku. Kosmiczna fuga z preludium i codą

(pocket)
Filozofia przypadku. Kosmiczna fuga z preludium i codą (pocket, książki)
Liczba stron: 320
Data premiery: 19-03-2015
Wydawca: Copernicus Center Press

Dostępność: Dostępny | Wysyłamy w 24 godziny

Normalna cena:
24,90 zł
Special Price 15,99 zł
- +
LUB

Opis

Jak oswoić przypadek? Czy jest on wyłomem w racjonalności, czy da się go jakoś ująć w matematyczne karby?

Sformułujmy  problem kontrastowo: czy światem rządzi Bóg, czy czysty przypadek? Komu można zadedykować Filozofię przypadku? Michał Heller przyznaje, że sam mógłby ją zadedykować Richardowi Dawkinsowi i Williamowi Dembskiemu, którzy spierają się o to, czy biologiczna ewolucja jest „ślepym zegarmistrzem”, czy raczej świadczy o „Inteligentnym Projekcie”.

W biologicznej ewolucji przypadek odgrywa rolę nadrzędną – jest źródłem zmienności gatunków. Autor Filozofii przypadku proponuje szersze spojrzenie: odwołując się do historii pojęcia przypadku i jego ewolucji wskazuje miejsce, jakie przypadki zajmują w strukturze całego Wszechświata. A miejsca te są… nieprzypadkowe. Dlatego "Filozofię przypadku" można zadedykować i polecić każdemu, kto potrafi dostrzec głębię samego pytania o istotę przypadku. I ciekaw jest odpowiedzi. 


Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

Dodatkowe informacje

Autor Heller Michał
Nazwa Filozofia przypadku. Kosmiczna fuga z preludium i codą
Liczba stron 320
Data premiery 19-03-2015
Wydawca Copernicus Center Press
Oprawa pocket
ean 9788378861584
Numer wydania I
Język wydania polski
Język oryginału polski
Rok wydania 2015
Forma książka

Opinie

Oceń ten produkt jako pierwszy

Napisz własną recenzję

Oceniasz: Filozofia przypadku. Kosmiczna fuga z preludium i codą

Jak oceniasz ten produkt? *

 
1 1 gwiazdka
2 2 gwiazdki
3 3 gwiazdki
4 4 gwiazdki
5 5 gwiazdek
Ocena
  • Limit znaków:

Dostawa

Koszty dostawy:

Zamówienie do 149 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Pocztex Kurier 48 4,99 zł 7,99 zł
Kurier 7,99 zł 10,99 zł
Paczkomaty Inpost 6,99 zł -

Zamówienie powyżej 149 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Pocztex Kurier 48 0,00 zł 5,99 zł
Kurier 0,00 zł 5,99 zł
Paczkomaty Inpost 0,00 zł -

*Płatność przy odbiorze dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Autor

Michał Heller przyszedł na świat w 1936 roku w Tarnowie. Jest księdzem katolickim, teologiem, kosmologiem i filozofem. Do jego specjalizacji należy filozofia przyrody oraz kosmologia relatywistyczna. Heller napisał setki artykułów i kilkadziesiąt książek. Otrzymał również kilkanaście ważnych nagród za swoją działalność. Najważniejsza spośród nich to Nagroda Templetona, która została mu wręczona za budowanie pomostów pomiędzy wiarą i nauką. Oprócz tego przyznano mu wiele odznaczeń państwowych i naukowych, a także liczne tytuły honoris causa. Poza tym Michał Heller jest współzałożycielem Ośrodka Badań Interdyscyplinarnych, a także pomysłodawcą, założycielem i dyrektorem Centrum Kopernika Badań Interdyscyplinarnych. Począwszy od 1981 roku został pracownikiem Watykańskiego Obserwatorium Astronomicznego oraz członkiem Papieskiej Akademii Nauk.


Książki Michała Hellera udowadniają, że rozum i wiara nie muszą stać ze sobą w sprzeczności. Wprawdzie dopuszcza, że istnieją pomiędzy nimi pewne konflikty, lecz ostatecznie oba te obszary doskonale się uzupełniają, a ignorancja jest ich największym wrogiem. Nauka w jego opinii dostarcza ludziom wiedzę, natomiast rolą wiary jest nadawanie sensu życia. Ksiądz w swoich książkach wyjaśnia w zrozumiały dla zwykłego czytelnika sposób trudne zagadnienia z pogranicza wiary i nauk przyrodniczych. Istnienia Boga upatruje w porządku otaczającego nas świata oraz w istniejących prawidłowościach matematycznych. W opinii autora teologowie nie powinni bać się nauki i stosować religijnych wyjaśnień w celu tłumaczenia złożonych zagadnień przynależnych nauce. W związku z tym Michał Heller jest zdecydowanym przeciwnikiem teorii kreacjonizmu oraz „inteligentnego projektu”. Postuluje w swoich książkach, artykułach i wystąpieniach, aby Boga nie traktować jako „zapchajdziurę” do wypełniania luk we własnej wiedzy empirycznej. Jest jednocześnie przeciwnikiem skrajnych nurtów we współczesnej nauce, które jako przedmiot zainteresowania traktują wyłącznie to, co materialne, odrzucając sferę duchową (redukcjonizm, materializm czy determinizm).