Globalny przemysł kulturowy. Medializacja rzeczy

(okładka miękka, książki)
Liczba stron: 320
Data premiery: 01-03-2012
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

Dostępność: Dostępny | Wysyłamy w 24 godziny

Normalna cena:
53,20 zł
Special Price 34,49 zł
- +
LUB

Opis

Ta książka to fascynująca historia o tym, w jaki sposób przedmioty materialne, takie jak zegarki czy odzież sportowa, stały się wymownymi symbolami kulturowymi i jak produkcja symboli, w postaci rozpoznawalnych globalnie marek, stała się nadrzędnym celem kapitalizmu.

"Globalny przemysł kulturowy" to bogaty zasób źródeł empirycznych i teoretycznych, pokazujących, w jaki sposób przedmioty te – od butów Nike do filmu Toy Story, od globalnej piłki nożnej do sztuki konceptualnej – ulegają metamorfozom i przemieszczają się ponad granicami państw.

"Globalny przemysł kulturowy" ma ambicję stania się dialektyką oświecenia ery globalizacji. To podstawowa lektura dla studentów i wykładowców różnych nauk społecznych.

"Autorzy rzucają wyzwanie doktrynom liberalizmu i marksizmu gospodarczego, a także teorii kultury. W samym środku produkcji i konsumpcji dostrzegają mechanizmy tworzenia znaczeń. Rynkiem towarów rządzą obecnie totemy, a kultura popularna wytwarza, przesuwa i dynamizuje ikony rynkowych marek. Krążenie wartości ekonomicznej ma dziś postać rozmowy między rzeczami-symbolami. »Globalny przemysł kulturowy« to świetnie udokumentowana, wyrafinowana intelektualnie, ważna książka."
Jeffrey Alexander, Yale University    

"Podążając za biografią wybranych przedmiotów kultury, Lash i Lury niezwykłe przekonująco pokazują, że w dzisiejszej epoce globalizacji kultura odgrywa w produkcji ekonomicznej rolę znacznie donioślejszą niż kiedykolwiek w przeszłości. Przedstawione w książce argumenty zmuszają czytelnika do zasadniczej rewizji tradycyjnych pojęć o przemyśle kulturowym."
Michael Hardt, współautor książek "Empire" oraz "Multitude: War and Democracy in the Age of Empire"


Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

Dodatkowe informacje

Autor Lash Scott, Lury Celia
Nazwa Globalny przemysł kulturowy. Medializacja rzeczy
Liczba stron 320
Data premiery 01-03-2012
Wydawca Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Seria Cultura
Oprawa miękka
Tłumacz Majmurek Jakub,Mitoraj Robert
ean 9788323331896
Numer wydania I
Język wydania polski
Język oryginału angielski
Rok wydania 2011
Forma książka

Opinie

Oceń ten produkt jako pierwszy

Napisz własną recenzję

Oceniasz: Globalny przemysł kulturowy. Medializacja rzeczy

Jak oceniasz ten produkt? *

 
1 1 gwiazdka
2 2 gwiazdki
3 3 gwiazdki
4 4 gwiazdki
5 5 gwiazdek
Ocena
  • Limit znaków:

Dostawa

Koszty dostawy:

Zamówienie do 149 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Pocztex Kurier 48 4,99 zł 7,99 zł
Kurier 8,99 zł 10,99 zł
Paczkomaty Inpost 24/7 7,99 zł -

Zamówienie powyżej 149 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Pocztex Kurier 48 0,00 zł 5,99 zł
Kurier 0,00 zł 5,99 zł
Paczkomaty Inpost 24/7 0,00 zł -

*Płatność przy odbiorze dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.