Jestem chrześcijaninem 4. Religia. Podręcznik. Szkoła podstawowa

(okładka miękka)
Jestem chrześcijaninem 4. Religia. Podręcznik. Szkoła podstawowa (okładka miękka, książki)
Liczba stron: 148
Data premiery: 06-07-2011
Wydawca: Wydawnictwo Święty Wojciech

Dostępność: Dostępny | Wysyłamy w 24 godziny

Normalna cena:
18,00 zł
Special Price 15,49 zł
- +
LUB

Opis

„Jestem chrześcijaninem” Wydawnictwa Święty Wojciech jest podręcznikiem do nauki historii religii, przeznaczonym dla uczniów uczęszczających do 4 klasy szkoły podstawowej. Autorami publikacji są ks. prof. J. Szpet oraz D. Jackowiak.

Treści zawarte w podręczniku uwzględniają możliwości percepcyjne czwartoklasistów. Podróż katechetyczna rozpoczyna się od refleksji nad przyjaźnią oraz tym, jaką rolę odgrywa w niej miłość. Aspekt ten został połączony z nauką Chrystusie, zachęcając dzieci do samodzielnych refleksji. 

Podręcznik został podzielony na 50 jednostek lekcyjnych. Każda z nich rozmieszczona jest na dwóch kolorowych stronach, urozmaiconych obrazkami, które zachęcają do nauki i mają na celu rozbudzić w dzieciach zapał do zdobywania wiedzy religijnej. Zagadnienia zostały ukazane w sposób jasny i przejrzysty dla szóstoklasisty. Poszczególne rozdziały kształtują hierarchię wartości dziecka i poczucie własnej tożsamości, a poruszane tematy mobilizują do zastanowienia się na istotą zagadnienia. 

Podręcznik zawiera:
• zaznaczone na niebiesko cytaty, nie tylko przygotowujące do samodzielnego czytania Słowa Bożego, ale także pozwalające dzieciom na systematyczny kontakt z Pismem Świętym
barwne fotografie i rysunki pozwalające na zrozumienie poruszanych zagadnień, co jest szczególnie ważne w przypadku czwartoklasistów, którzy większą uwagę przywiązują do zdjęć niż tekstów
słownik na końcu podręcznika zawierający ponad sto pojęć użytych podczas z lekcji wraz z krótkimi wyjaśnieniami
modlitwy, które uświadomią dziecku, jak ważne są codzienne rozmowy z Chrystusem oraz pokażą, że formy tej rozmowy mogą być różnorodne
• pytania podsumowujące każdą katechezę i zachęcające dzieci do samodzielnego przemyślania tematów prowadzonych podczas katechezy

Numer dopuszczenia: AZ-21-01/10-PO-1/11

Dodatkowe informacje

Autor Opracowanie zbiorowe
Nazwa Jestem chrześcijaninem 4. Religia. Podręcznik. Szkoła podstawowa
Liczba stron 148
Data premiery 06-07-2011
Wydawca Wydawnictwo Święty Wojciech
Seria Jest tyle do powiedzenia
Oprawa miękka
Numer wydania I
Język wydania polski
Numer dopuszczenia AZ-21-01/10-PO-1/11
Dystrybutor OSDW Azymut
Język oryginału polski
Forma książka

Opinie

Oceń ten produkt jako pierwszy

Napisz własną recenzję

Oceniasz: Jestem chrześcijaninem 4. Religia. Podręcznik. Szkoła podstawowa

Jak oceniasz ten produkt? *

 
1 1 gwiazdka
2 2 gwiazdki
3 3 gwiazdki
4 4 gwiazdki
5 5 gwiazdek
Ocena
  • Limit znaków:

Dostawa

Koszty dostawy:

Zamówienie do 149 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Poczta Polska (48h) 3,99 zł 7,99 zł
Kurier 7,99 zł 10,99 zł
Paczkomaty Inpost 6,99 zł -

Zamówienie powyżej 149 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Poczta Polska (48h) 0,00 zł 5,99 zł
Kurier 0,00 zł 5,99 zł
Paczkomaty Inpost 0,00 zł -

*Płatność przy odbiorze dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Autor

Opracowanie zbiorowe to utwór, który składa się z wielu odrębnych części, przygotowanych przez różnych twórców. W żaden sposób nie współpracują oni ze sobą ani nie porozumiewają się przy tworzeniu dzieła. Każdy z nich pracuje nad indywidualnym materiałem, realizując swój wkład. Nie zachodzi więc pomiędzy nimi stosunek współautorstwa. Inicjatorem, organizatorem, koordynatorem i instytucją finansującą powstawanie opracowania zbiorowego jest wydawca. Łączy on w całość poszczególne partie dzieła i jest odpowiedzialny za jego finalny kształt. Decyduje również o tym, jak przedstawia się skład zespołu twórców, w jaki sposób powstały utwór jest eksploatowany oraz jakie wynagrodzenie przysługuje poszczególnym autorom.


Opracowania zbiorowe to najczęściej prace o charakterze naukowym, takie jak encyklopedie, słowniki, podręczniki, leksykony, albumy, kodeksy, czy zbiory referatów i konferencji. Stanowią one często zbiorczą prezentację dokonań różnych naukowców. Czytelnik ma dzięki temu możliwość spojrzenia na określone zagadnienie z różnych punktów widzenia i zajęcia na tej podstawie własnego stanowiska. Unika tym samym ryzyka subiektywizmu, co ma często miejsce w przypadku lektury opracowań pojedynczego autora. W ramach jednego opracowania może zapoznać się z dopełniającymi się, a nieraz także przeciwstawnymi teoriami czy opiniami. Przyjmuje się, że wkład w powstanie opracowania zbiorowego nie musi mieć charakteru twórczego. Może polegać m.in. na zgromadzeniu materiałów źródłowych, opracowaniu założeń metodologicznych, przeprowadzeniu badań i analiz danych statystycznych, interpretacji wyników badań, a także na sporządzeniu treści opracowania czy prezentacji graficznej.


Zgodnie z zapisami art. 11 prawa autorskiego, wydawcy przysługują autorskie prawa majątkowe do opracowania zbiorowego. Wychodzi się bowiem z założenia, że to po jego stronie leży finansowanie dzieła oraz ponoszenie ekonomicznego ryzyka związanego z jego publikacją. Uzyskuje on prawo do utworu jako całości oraz do jego tytułu, podczas gdy autorzy zachowują prawa autorskie do opracowanych przez siebie części. Wydawnictwa zwykle wymagają od twórców ujawnienia wkładu w powstanie opracowania zbiorowego. W tym celu jest przygotowywana tzw. deklaracja wkładu, obejmująca procentowy udział oraz zakres odpowiedzialności. Dokument ten ma przeciwdziałać nierzetelności naukowej, objawiającej się w postaci zjawisk jak „ghostwriting” oraz „guest autorship”. Pierwsze z nich dotyczy takiej sytuacji, w której twórca wnoszący istotny wkład w powstanie dzieła, jest pomijany na liście autorów. „Guest authorship” (inna nazwa to „honoraty authorship”) polega natomiast na tym, że autorstwo wydzielonej części opracowania zbiorowego przypisuje sobie osoba, która w żaden sposób nie uczestniczyła w jego tworzeniu. Jest ona dopisywana do listy autorów, co ma zwykle na celu nieuczciwe wzbogacenie swojego dorobku naukowego. W przypadku zaangażowania przez twórcę w powstawanie jego części opracowania zbiorowego instytucji zewnętrznej spoczywa na nim ponadto obowiązek zaznaczenia tego faktu we wstępie.