Katarynka

(okładka miękka)
Katarynka (okładka miękka, książki)
Liczba stron: 16
Data premiery: 20-11-2017
Wydawca: Wydawnictwo GREG

Dostępność: Dostępny | Wysyłamy w 24 godziny

Normalna cena:
8,90 zł
Special Price 6,99 zł
- +
LUB

Opis

"Katarynka" w serii "Kolorowa klasyka" to najpiękniejsze kolorowe wydanie tej noweli na rynku! Książka zawiera wspaniałe, barwne ilustracje, jej atutem jest duża, ułatwiająca szybkie czytanie czcionka. Edycja na szlachetnym papierze, bardzo trwała i estetyczna.

Najbardziej wzruszający utwór Bolesława Prusa teraz w serii "Kolorowa klasyka", z nowatorskimi, klimatycznymi ilustracjami!

Pan Tomasz prowadzi spokojne, unormowane życie, otacza się pięknymi przedmiotami, jest znawcą muzyki i sztuki. Nic dziwnego, że nie znosi podwórzowych katarynek z ich hałaśliwymi, krzykliwymi melodiami.

Jednak pewnego dnia do kamienicy, w której mieszka pan Tomasz, wprowadza się uboga kobieta z niewidomą córeczką. I to właśnie podwórzowa katarynka połączy losy mężczyzny i dziecka, zmieniając życie dziewczynki w sposób, który wyciśnie łzy wzruszenia z oczu każdego czytelnika. Zapraszamy do lektury!


Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

Dodatkowe informacje

Autor Prus Bolesław
Nazwa Katarynka
Liczba stron 16
Data premiery 20-11-2017
Wydawca Wydawnictwo GREG
Seria Kolorowa klasyka
Oprawa miękka
Numer wydania I
Język wydania polski
Dystrybutor Platon
Język oryginału polski
Rok wydania 2017
Forma książka

Opinie

Oceń ten produkt jako pierwszy

Napisz własną recenzję

Oceniasz: Katarynka

Jak oceniasz ten produkt? *

 
1 1 gwiazdka
2 2 gwiazdki
3 3 gwiazdki
4 4 gwiazdki
5 5 gwiazdek
Ocena
  • Limit znaków:

Dostawa

Koszty dostawy:

Zamówienie do 149 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Poczta Polska (48h) 3,99 zł 7,99 zł
Kurier 7,99 zł 10,99 zł
Paczkomaty Inpost 6,99 zł -

Zamówienie powyżej 149 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Poczta Polska (48h) 0,00 zł 5,99 zł
Kurier 0,00 zł 5,99 zł
Paczkomaty Inpost 0,00 zł -

*Płatność przy odbiorze dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Autor

Bolesław Prus, a właściwie Aleksander Głowacki, urodził się 20 sierpnia 1847 roku w Hrubieszowie, a zmarł 19 maja 1912 roku w Warszawie. Był znanym polskim pisarzem, nowelistą, prozaikiem i działaczem społecznym. Został sierotą w wieku 6 lat, po tym jak zmarł jego ojciec (matka umarła 3 lata wcześniej). Już w wieku 16 lat Aleksander wziął udział w powstaniu styczniowym, za co 20 stycznia 1864 roku skazano go na karę pozbawienia wolności. Po wyjściu z więzienia ukończył szkołę gimnazjalną, a następnie rozpoczął studia na Wydziale Przyrodniczo-Matematycznym Szkoły Głównej w Warszawie. Z powodów materialnych nie zdołał jednak ich ukończyć. Aby zarobić na własne utrzymanie, podejmował się wielu aktywności zawodowych – był m.in. ślusarzem, urzędnikiem technicznym czy pracownikiem fizycznym.


Swój pierwszy wiersz „Do Pegaza” Aleksander Głowacki opublikował w 1864 roku w czasopiśmie „Kurier Niedzielny” pod pseudonimem Jan w Oleju. Począwszy od 1872 roku zaczął publikować artykuły już jako Bolesław Prus w pozytywistycznych pismach. Napisał ponad 1000 felietonów, którym nadał tytuł „Kroniki tygodniowe”. W kolejnych latach Prus stworzył liczne nowele, do których można zaliczyć takie pozycje jak „Przygoda Stasia”, „Powracająca fala”, „Antek”, „Katarynka” czy „Kamizelka”, która do dziś jest uznawana za arcydzieło nowelistyki. Najbardziej znanym dziełem Bolesława Prusa jest jednak powieść „Lalka”, która na stałe wpisała się do kanonu lektur szkolnych. Swoje mistrzostwo pisarskie autor potwierdził również w kolejnych powieściach - „Emancypantki” oraz „Faraon”.


Bolesław Prus w swoich książkach poddaje konfrontacji najważniejsze ideały romantyzmu i pozytywizmu. Kreśli społeczno-psychologiczny portret przedstawicieli różnych warstw społecznych. Zwraca uwagę na takie kwestie jak praca u podstaw, praca organiczna, realizm, a także konieczność rozwoju nauki dla dobra narodu. Pochyla się również nad problemami ubóstwa i nierówności społecznych, emancypacji kobiet oraz asymilacji mniejszości narodowych. W swoich utworach prezentuje zachwyt nad potęgą technologii i wiedzy. Wyraża bunt przeciwko zastanej rzeczywistości społecznej, obciążonej romantycznym marazmem.