Lukrecja z Kamiennej Grobli

(okładka miękka, książki)
Liczba stron: 276
Data premiery: 31-10-2017
Wydawca: Oficynka

Dostępność: Dostępny | Wysyłamy w 24 godziny

Normalna cena:
35,00 zł
Special Price 22,99 zł
- +
LUB

Opis

Wiatr od morza przywiał zbrodnię...

Opowiadania wchodzące w skład antologii zostały wyłonione w drodze ogólnopolskiego konkursu literackiego "Kryminalne opowiadanie z Trójmiastem w tle" zorganizowanego przez Wojewódzką i Miejską Bibliotekę Publiczną w Gdańsku, Miejską Bibliotekę Publiczną w Gdyni oraz Oficynkę w ramach festiwalu literatury kryminalnej Afera Kryminalna 2016. Spośród wielu nadesłanych prac przedstawiciele organizatorów wybrali dziesięć najlepszych opowiadań.

Autorzy opowiadań: Bronisław Jakubowski, Aleksandra Pech, Anna Twardy, Jadwiga Buczak, Sławomir Podsiadłowski, Agnieszka Graca, Marta Gruszczyńska, Natalia Peplińska, Nina Igielska, Ernst Jezionek, Tomasz Wandzel.

"Po okolicy rozległ się głuchy dźwięk i wystraszył śpiące mewy. Poderwały się, zatoczyły koło nad zamarzniętym kanałem i po chwili wróciły na drewniany pomost. Zatrzepotały skrzydłami, ułożyły je starannie na grzbietach, wtuliły dzioby w miękkie poduszki z piór i zapadły ponownie w czujny sen. Jedynie dwie z nich przyglądały się uważnie sylwetce kobiety leżącej na środku ulicy. Jej nienaturalnie wygięte ciało przywarło prawym policzkiem do bruku. Na czoło opadały w nieładzie zlepione włosy, a skroń zatapiała się w coraz głębszej kałuży krwi. Z otwartej bezwładnie dłoni wypadł nagle okrągły przedmiot, który z wolna zaczął się toczyć w stronę nabrzeża; odbijając się niczym gumowa piłeczka, dotarł do pomostu i zleciał na lodowatą taflę Motławy, płosząc śpiące mewy."
Lukrecja z Kamiennej Grobli

Afera Kryminalna to festiwal, który powstał w 2011 roku z inicjatywy Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gdańsku oraz gdańskiego wydawnictwa Oficynka. Od początku swojego istnienia gościł najznamienitszych twórców kryminału, thrillera i sensacji. Wśród nich byli i mistrzowie, i uczniowie, autorzy z wieloletnim dobytkiem literackim i debiutanci, profesjonaliści przekazujący wiedzę wartą wykorzystania w tym gatunku i pasjonaci intelektualnej gry. Bo kryminał to przede wszystkim dobra zabawa, mistrzostwo warsztatu i wiedza.


Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

Dodatkowe informacje

Autor Opracowanie zbiorowe
Nazwa Lukrecja z Kamiennej Grobli
Liczba stron 276
Data premiery 31-10-2017
Wydawca Oficynka
Oprawa miękka
ean 9788365891204
Numer wydania I
Język wydania polski
Język oryginału polski
Rok wydania 2017
Forma książka

Opinie

Oceń ten produkt jako pierwszy

Napisz własną recenzję

Oceniasz: Lukrecja z Kamiennej Grobli

Jak oceniasz ten produkt? *

 
1 1 gwiazdka
2 2 gwiazdki
3 3 gwiazdki
4 4 gwiazdki
5 5 gwiazdek
Ocena
  • Limit znaków:

Dostawa

Koszty dostawy:

Zamówienie do 149 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Pocztex Kurier 48 4,99 zł 7,99 zł
Kurier 8,99 zł 10,99 zł
Paczkomaty Inpost 24/7 7,99 zł -

Zamówienie powyżej 149 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Pocztex Kurier 48 0,00 zł 5,99 zł
Kurier 0,00 zł 5,99 zł
Paczkomaty Inpost 24/7 0,00 zł -

*Płatność przy odbiorze dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Autor

Opracowanie zbiorowe to utwór, który składa się z wielu odrębnych części, przygotowanych przez różnych twórców. W żaden sposób nie współpracują oni ze sobą ani nie porozumiewają się przy tworzeniu dzieła. Każdy z nich pracuje nad indywidualnym materiałem, realizując swój wkład. Nie zachodzi więc pomiędzy nimi stosunek współautorstwa. Inicjatorem, organizatorem, koordynatorem i instytucją finansującą powstawanie opracowania zbiorowego jest wydawca. Łączy on w całość poszczególne partie dzieła i jest odpowiedzialny za jego finalny kształt. Decyduje również o tym, jak przedstawia się skład zespołu twórców, w jaki sposób powstały utwór jest eksploatowany oraz jakie wynagrodzenie przysługuje poszczególnym autorom.


Opracowania zbiorowe to najczęściej prace o charakterze naukowym, takie jak encyklopedie, słowniki, podręczniki, leksykony, albumy, kodeksy, czy zbiory referatów i konferencji. Stanowią one często zbiorczą prezentację dokonań różnych naukowców. Czytelnik ma dzięki temu możliwość spojrzenia na określone zagadnienie z różnych punktów widzenia i zajęcia na tej podstawie własnego stanowiska. Unika tym samym ryzyka subiektywizmu, co ma często miejsce w przypadku lektury opracowań pojedynczego autora. W ramach jednego opracowania może zapoznać się z dopełniającymi się, a nieraz także przeciwstawnymi teoriami czy opiniami. Przyjmuje się, że wkład w powstanie opracowania zbiorowego nie musi mieć charakteru twórczego. Może polegać m.in. na zgromadzeniu materiałów źródłowych, opracowaniu założeń metodologicznych, przeprowadzeniu badań i analiz danych statystycznych, interpretacji wyników badań, a także na sporządzeniu treści opracowania czy prezentacji graficznej.


Zgodnie z zapisami art. 11 prawa autorskiego, wydawcy przysługują autorskie prawa majątkowe do opracowania zbiorowego. Wychodzi się bowiem z założenia, że to po jego stronie leży finansowanie dzieła oraz ponoszenie ekonomicznego ryzyka związanego z jego publikacją. Uzyskuje on prawo do utworu jako całości oraz do jego tytułu, podczas gdy autorzy zachowują prawa autorskie do opracowanych przez siebie części. Wydawnictwa zwykle wymagają od twórców ujawnienia wkładu w powstanie opracowania zbiorowego. W tym celu jest przygotowywana tzw. deklaracja wkładu, obejmująca procentowy udział oraz zakres odpowiedzialności. Dokument ten ma przeciwdziałać nierzetelności naukowej, objawiającej się w postaci zjawisk jak „ghostwriting” oraz „guest autorship”. Pierwsze z nich dotyczy takiej sytuacji, w której twórca wnoszący istotny wkład w powstanie dzieła, jest pomijany na liście autorów. „Guest authorship” (inna nazwa to „honoraty authorship”) polega natomiast na tym, że autorstwo wydzielonej części opracowania zbiorowego przypisuje sobie osoba, która w żaden sposób nie uczestniczyła w jego tworzeniu. Jest ona dopisywana do listy autorów, co ma zwykle na celu nieuczciwe wzbogacenie swojego dorobku naukowego. W przypadku zaangażowania przez twórcę w powstawanie jego części opracowania zbiorowego instytucji zewnętrznej spoczywa na nim ponadto obowiązek zaznaczenia tego faktu we wstępie.