Moc jest w nas. Bajki terapeutyczne dla dzieci i ich rodziców

(okładka miękka)
Moc jest w nas. Bajki terapeutyczne dla dzieci i ich rodziców (okładka miękka, książki)
100/100
Liczba stron: 112
Data premiery: 17-03-2016
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls

Dostępność: Dostępny | Wysyłamy w 72 godziny

19,99 zł
- +
LUB

Opis

Książka "Moc jest w nas. Bajki terapeutyczne dla dzieci i ich rodziców" powstała, aby pomóc rodzicom, nauczycielom, a także terapeutom w rozmowie z dziećmi na temat nękających ich trudności. Bajka terapeutyczna może być dobrym początkiem konwersacji, zastanowienia się, jak można poradzić sobie z danym problemem, ale także pomóc opiekunom w dostrzeżeniu dziecięcych trudności. Mimo że żyjemy z dziećmi razem w jednej rzeczywistości, czasem trudno nam pochylić się nad ich problemami, wydaje nam się, iż są to błahostki. Kamila Zdanowicz-Kucharczyk razem z autorkami bajek chcą zwrócić uwagę czytelnika w stronę dziecięcego świata oraz przekonać go, że sam może zostać bajkoterapeutą swojego dziecka. Dowodem na to są zawarte w tej książce bajki, które zostały napisane pod kierunkiem autorki przez nauczycielki, a przede wszystkim przez mamy kochające swoje dzieci.

Książka jest skonstruowana tak, aby dzieci mogły z niej korzystać razem ze swoimi rodzicami i nauczycielami. Dbając o poczucie bezpieczeństwa dziecka, pomagając mu zrozumieć sens danej opowieści, a także jej terapeutyczny wymiar, opiekunowie mogą dokonać wyboru odpowiedniej bajki oraz wspólnie z dzieckiem ją przepracować. Dzieci w zależności od wieku oraz swoich możliwości czytelniczych mogą podjąć próbę samodzielnego czytania bajki. Będzie to dla nich zabawa i sposób na ćwiczenie umiejętności czytelniczych, jednak same nie są w stanie odbyć procesu terapeutycznego. Terapia może się dokonywać dopiero przy pomocy osoby dorosłej. Dlatego tak ważne jest, aby rodzic lub nauczyciel wraz z dzieckiem pochylił się nad tekstem bajki terapeutycznej.

Książka zawiera rozdziały, które są wstępem do prowadzenia bajkoterapii. Podejmowana jest w nich problematyka dotycząca znaczenia bajek w życiu każdego człowieka. Autorki formułują również praktyczne rady, jak można zastosować bajkoterapię, jakie warunki zapewnić, aby była skuteczna, oraz jak samemu układać bajki. Charakteryzuje postać bajkoterapeuty, aby zachęcić rodziców i dzieci do układania bajek, a przede wszystkim dodać rodzicom wiary we własne możliwości – mogą oni być nie tylko najlepszymi opiekunami swoich dzieci, ale także bajkoterapeutami. Rozwinięciem tego metodycznego wprowadzenia są wskazówki zawarte przy każdej bajce. Osoba czytająca bajkę może się z nich dowiedzieć, w jakich sytuacjach należy ją wybierać (kiedy czytamy?), w czym może pomóc dziecku (pomaga w…) oraz jak kontynuować opowieść już po jej przeczytaniu (pozostańmy jeszcze w tej opowieści poprzez…).


Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

Dodatkowe informacje

Autor Opracowanie zbiorowe
Nazwa Moc jest w nas. Bajki terapeutyczne dla dzieci i ich rodziców
Liczba stron 112
Data premiery 17-03-2016
Wydawca Oficyna Wydawnicza Impuls
Oprawa miękka
ean 9788380950078
Numer wydania I
Język wydania polski
Język oryginału polski
Rok wydania 2016
Forma książka

Opinie

Recenzje klientów - Ocen: 1

Kto z nas nie pamięta czasów dzieciństwa i bajek czytanych czy też opowiadanych przez rodziców czy dziadków? To te pozornie zwyczajne historie stawały się pierwszymi drogowskazami, które kierowały nami w dzieciństwie i wskazywały, co jest dobre, a co złe.
Książka „Moc jest w nas. Bajki terapeutyczne dla dzieci i ich rodziców” jest zbiorem opowieści, które posłużą rodzicom, nauczycielom i wszystkim innym osobom pracującym z dziećmi. Każda z bajek przedstawionych w tej publikacji odnosi się do konkretnego problemu z którym mogą zmagać się dzieci w pewnym okresie swojego życia. Historie zostały wymyślone przez studentki podczas zajęć z bajkoterapii pod kierunkiem Kamili Zdanowicz-Kucharczyk.
Całość jest podzielona na dwie części. Pierwsza jest wprowadzeniem teoretycznym, czytelnik dowiaduje się czym jest bajka terapeutyczna, co ma na celu, jakie wartości przekazuje, jak wpływa na odbiorcę, czyli dziecko. Książka dostarcza też rad, jak stworzyć własną bajkę terapeutyczną, jak zbudować odpowiedni klimat i atmosferę. W drugiej części, zdecydowanie dłuższej, pojawiają się teksty gotowe do przeczytania. Są to między innymi bajki dotyczące braku akceptacji siebie, odrzucenia rówieśniczego, kompleksów, niepełnosprawności, otyłości i całej masy innych ważnych spraw, które mogą dotyczyć małego dziecka.
Książka „Moc jest w nas. Bajki terapeutyczne dla dzieci i ich rodziców” pozwala rodzicom na zbliżenie się do swoich dzieci, na zacieśnienie z nimi tej najważniejszej w życiu więzi i pomoc w rozwiązywaniu dziecięcych, ale bardzo ważnych problemów. Warto uświadomić sobie, że naprawdę moc jest w nas i to my możemy pomóc dzieciom, tak by za kilka lat stali się odpowiedzialnymi, pewnymi siebie dorosłymi.

Oficyna Wydawnicza Impuls http://impulsoficyna.com.pl/recenzje/moc-jest-w-nas,1768.html
Ocena
Recenzja wg Oficyna Impuls / (Dodano 06.03.2018)

Napisz własną recenzję

Oceniasz: Moc jest w nas. Bajki terapeutyczne dla dzieci i ich rodziców

Jak oceniasz ten produkt? *

 
1 1 gwiazdka
2 2 gwiazdki
3 3 gwiazdki
4 4 gwiazdki
5 5 gwiazdek
Ocena
  • Limit znaków:

Dostawa

Koszty dostawy:

Zamówienie do 149 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Pocztex Kurier 48 4,99 zł 7,99 zł
Kurier 7,99 zł 10,99 zł
Paczkomaty Inpost 6,99 zł -

Zamówienie powyżej 149 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Pocztex Kurier 48 0,00 zł 5,99 zł
Kurier 0,00 zł 5,99 zł
Paczkomaty Inpost 0,00 zł -

*Płatność przy odbiorze dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Autor

Opracowanie zbiorowe to utwór, który składa się z wielu odrębnych części, przygotowanych przez różnych twórców. W żaden sposób nie współpracują oni ze sobą ani nie porozumiewają się przy tworzeniu dzieła. Każdy z nich pracuje nad indywidualnym materiałem, realizując swój wkład. Nie zachodzi więc pomiędzy nimi stosunek współautorstwa. Inicjatorem, organizatorem, koordynatorem i instytucją finansującą powstawanie opracowania zbiorowego jest wydawca. Łączy on w całość poszczególne partie dzieła i jest odpowiedzialny za jego finalny kształt. Decyduje również o tym, jak przedstawia się skład zespołu twórców, w jaki sposób powstały utwór jest eksploatowany oraz jakie wynagrodzenie przysługuje poszczególnym autorom.


Opracowania zbiorowe to najczęściej prace o charakterze naukowym, takie jak encyklopedie, słowniki, podręczniki, leksykony, albumy, kodeksy, czy zbiory referatów i konferencji. Stanowią one często zbiorczą prezentację dokonań różnych naukowców. Czytelnik ma dzięki temu możliwość spojrzenia na określone zagadnienie z różnych punktów widzenia i zajęcia na tej podstawie własnego stanowiska. Unika tym samym ryzyka subiektywizmu, co ma często miejsce w przypadku lektury opracowań pojedynczego autora. W ramach jednego opracowania może zapoznać się z dopełniającymi się, a nieraz także przeciwstawnymi teoriami czy opiniami. Przyjmuje się, że wkład w powstanie opracowania zbiorowego nie musi mieć charakteru twórczego. Może polegać m.in. na zgromadzeniu materiałów źródłowych, opracowaniu założeń metodologicznych, przeprowadzeniu badań i analiz danych statystycznych, interpretacji wyników badań, a także na sporządzeniu treści opracowania czy prezentacji graficznej.


Zgodnie z zapisami art. 11 prawa autorskiego, wydawcy przysługują autorskie prawa majątkowe do opracowania zbiorowego. Wychodzi się bowiem z założenia, że to po jego stronie leży finansowanie dzieła oraz ponoszenie ekonomicznego ryzyka związanego z jego publikacją. Uzyskuje on prawo do utworu jako całości oraz do jego tytułu, podczas gdy autorzy zachowują prawa autorskie do opracowanych przez siebie części. Wydawnictwa zwykle wymagają od twórców ujawnienia wkładu w powstanie opracowania zbiorowego. W tym celu jest przygotowywana tzw. deklaracja wkładu, obejmująca procentowy udział oraz zakres odpowiedzialności. Dokument ten ma przeciwdziałać nierzetelności naukowej, objawiającej się w postaci zjawisk jak „ghostwriting” oraz „guest autorship”. Pierwsze z nich dotyczy takiej sytuacji, w której twórca wnoszący istotny wkład w powstanie dzieła, jest pomijany na liście autorów. „Guest authorship” (inna nazwa to „honoraty authorship”) polega natomiast na tym, że autorstwo wydzielonej części opracowania zbiorowego przypisuje sobie osoba, która w żaden sposób nie uczestniczyła w jego tworzeniu. Jest ona dopisywana do listy autorów, co ma zwykle na celu nieuczciwe wzbogacenie swojego dorobku naukowego. W przypadku zaangażowania przez twórcę w powstawanie jego części opracowania zbiorowego instytucji zewnętrznej spoczywa na nim ponadto obowiązek zaznaczenia tego faktu we wstępie.