Nierówność szans edukacyjnych. Przyczyny, skutki, koncepcje zmian

(okładka miękka, książki)
100/100
Liczba stron: 486
Data premiery: 02-01-2013
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls

Dostępność: Dostępny | Wysyłamy w 24 godziny + czas dostawy

Normalna cena:
48,00 zł
Special Price 38,49 zł
- +
LUB

Opis

Tom, który prezentujemy Czytelnikom, poświęcony jest problematyce nierówności w dostępie do edukacji i udziału poszczególnych grup społecznych w kształceniu różnego typu i na różnych poziomach w Polsce oraz w innych krajach Europy. Artykuły zostały zebrane w kilku grupach tematycznych. Zgodzę się z redaktorami tomu, że zebrane w publikacji teksty obrazują złożoność i wieloaspektowość podjętej problematyki. Od siebie dodam, że bardzo dobrze ją oddają. Zaproszeni do współpracy autorzy w sposób wyczerpujący, a jednocześnie bardzo dobrze osadzony w literaturze tematu odkrywają przed czytelnikiem obszary, przyczyny, uwarunkowania i oblicza nierówności edukacyjnych. Wnikliwy odbiorca znajdzie w tym tomie materiał, który może zaskoczyć, zszokować, wręcz zbulwersować, jak choćby wskazane przez jedną z autorek błędy w podręcznikach dla uczniów klas I–III szkół podstawowych. Może jednak również skłaniać do refleksji i zadania sobie pytań podstawowych, o to, czym są dla nas równość, demokracja, jakiej równości, jakiej demokracji chcemy, a na jaką się zgadzamy. Z przyjemnością rekomenduję publikację pod redakcją Wiktora Żłobickiego i Beaty Maj pod tytułem Nierówność szans edukacyjnych – przyczyny, skutki, koncepcje zmian do druku i jestem przekonana, że znajdzie ona szerokie grono czytelników.


Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

Dodatkowe informacje

Autor Opracowanie zbiorowe
Nazwa Nierówność szans edukacyjnych. Przyczyny, skutki, koncepcje zmian
Liczba stron 486
Data premiery 02-01-2013
Wydawca Oficyna Wydawnicza Impuls
Oprawa miękka
ean 9788378501121
Numer wydania I
Język wydania polski
Język oryginału polski
Forma książka

Opinie

Recenzje klientów - Ocen: 1

Nie ma wątpliwości, że idealnym startem w przyszłość są dla młodego pokolenia równe szanse edukacyjne. Z doświadczenia jednak wiadomo, że istniejąca rzeczywistość znacznie odbiega od zakrojonych na szeroką skalę planów i zamierzeń. By wyjaśnić złożoność i wieloaspektowość problematyki, Oficyna Impuls opublikowała opracowany przez grono znakomitych pedagogów tom o wiele mówiącym tytule: „Nierówność szans edukacyjnych. Przyczyny, skutki, koncepcje zmian”, nakreślający uwarunkowania i oblicza współczesnych możliwości kształcenia. O randze problemu świadczą zamieszczone w publikacji wyniki licznych badań i wnioski.
Całość została podzielona na pięć grup tematycznych. Szczegółowo opracowane materiały uświadamiają czytelnikowi daleki od ideału stan demokratyzacji szkolnictwa publicznego oraz egalitaryzmu edukacyjnego; informują o braku sprawiedliwych regulacji prawnych dotyczących nauczania domowego; porównują elementy edukacyjne w wybranych krajach europejskich (Polska, Rosja, Belgia, Francja, Słowacja, Słowenia, Wielka Brytania i Holandia); omawiają bariery ekonomiczne, strukturalne i świadomościowe, które różnicują dostęp poszczególnych grup społeczeństwa do edukacji na wszystkich jej poziomach (z bogatej oferty korzystają przede wszystkim środowiska wielkomiejskie), pogłębiając równocześnie uczucie niespełnienia i pustki odczuwanej przez wielu młodych ludzi. W nurt rozważań wpisało się także napawające optymizmem rozwijanie zdolności uczniów (warte naśladowania są efekty Dolnośląskiego Systemu Wspierania Uzdolnień) oraz idea równości szans edukacyjnych w kontekście uwarunkowań społeczno–kulturowych.

Wiele uwagi poświęcono doświadczeniom edukacyjnym człowieka w różnych fazach jego życia. W tym aspekcie autorzy poszczególnych artykułów akcentują wpływ właściwych postaw rodziców oraz wychowawców na przyszłościowe osiągnięcia i wybory życiowe. Analizują problem doświadczania nierówności szans edukacyjnych w okresie dzieciństwa, widziany z perspektywy człowieka dorosłego. Sięgają do wymiarów edukacji realizowanej przez osoby w podeszłym wieku (głęboki ukłon w stronę Uniwersytetów Trzeciego Wieku). Wreszcie - apelują o przełamywanie barier stwarzanych osobom niepełnosprawnym intelektualnie i ruchowo.
W publikacji zamieszczono mnóstwo tabel, wykresów, schematów, wyliczeń i konstruktywnych wniosków. Schemat każdego artykułu obejmuje słowa kluczowe, streszczenie, tekst właściwy, polsko- i obcojęzyczną bibliografię wraz z adresami stron internetowych oraz notkę o autorze. Odmienną czcionką zapisano cytaty, a pod tekstem umieszczono liczne przypisy. Specjalistyczny język przekazu sprawia, że „Nierówność szans edukacyjnych...” to znakomita propozycja przede wszystkim dla teoretyków oraz praktyków nauczania i wychowania.

Oficyna Wydawnicza Impuls http://impulsoficyna.com.pl/recenzje/nierownosc-szans-edukacyjnych,1424.html
Ocena
Recenzja wg Oficyna Impuls / (Dodano 04.04.2018)

Napisz własną recenzję

Oceniasz: Nierówność szans edukacyjnych. Przyczyny, skutki, koncepcje zmian

Jak oceniasz ten produkt? *

 
1 1 gwiazdka
2 2 gwiazdki
3 3 gwiazdki
4 4 gwiazdki
5 5 gwiazdek
Ocena
  • Limit znaków:

Dostawa

*Płatność przy odbiorze dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Koszty dostawy:

Zamówienie do 199 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Paczkomaty Inpost 24/7 7,99 zł -
Pocztex Kurier 48 6,99 zł 8,99 zł
Kurier 9,99 zł 12,99 zł

Zamówienie powyżej 199 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Paczkomaty Inpost 24/7 0,00 zł -
Pocztex Kurier 48 0,00 zł 4,99 zł
Kurier 0,00 zł 8,99 zł