Nowi Tropiciele. Podręcznik. Klasa 2. Część 3. Szkoła podstawowa

(okładka miękka, książki)
Liczba stron: 120
Data premiery: 21-06-2018
Wydawca: WSiP Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne

Dostępność: Dostępny | Wysyłamy w 48 godzin

Normalna cena:
12,80 zł
Special Price 11,99 zł
- +
LUB

Opis

W podręcznikach do klasy 2 są zawarte treści z dziedziny edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, społecznej, a także muzycznej i plastycznej.

  • naukę czytania dzieci mogą doskonalić przez poznawanie tekstów literackich, są tu zarówno utwory zaliczane do klasyki literatury dziecięcej, jak i napisane przez współczesnych poetów i pisarzy,
  • teksty do czytania zostały podzielone na trzy poziomy,
  • w podręcznikach uwzględniono fragmenty wybranych lektur zaproponowanych w podstawie programowej,
  • w każdej części podręcznika znajdują się wyróżnione fragmenty, zawierające treści ortograficzne - marginesy z wyrazami prezentującymi wybrane trudności ortograficzne, opowiadania ortograficzne w kąciku Bawimy się z Noni oraz rozkładówka ze słowniczkiem ortograficznym w kąciku Piszemy poprawnie,
  • rozkładówki z treściami gramatycznymi pod hasłem Tropimy gramatykę, na których w formie infografik przedstawiono najistotniejsze informacje dotyczące części mowy (rzeczownika, czasownika i przymiotnika), rodzajów zdań, rodziny wyrazów oraz znaków przestankowych,
  • odrębne miejsce przeznaczono w podręcznikach na prezentację form wypowiedzi, takich jak: zaproszenie, list, ogłoszenie, życzenia, notatka kronikarska,
  • specjalnie napisana seria opowiadań Listy od Hani i Henia (do czytania przez osobę dorosłą) na temat emocji i problemów wieku wczesnoszkolnego ma pomóc dziecku w rozumieniu własnych emocji, poznawaniu nowych wzorów myślenia i działania,
  • w podręcznikach wskazano tematy przeznaczone do pracy metodą projektu. Obok tych tematów umieszczono specjalny piktogram.


Treści nauczania zostały ujęte w sposób modułowy – mają formę kącików tematycznych:

  • gimnastyka oka i języka – celem kącika jest przygotowanie dziecka do sprawnego czytania,
  • tropiciele wiedzy – kącik związany z treściami społecznymi i środowiskowymi, którego celem jest rozbudzenie zainteresowania dzieci światem i szeroko pojętą nauką,
  • rondelkolandia – kącik poświęcony tworzeniu kompozycji kulinarnych,
  • warto ich znać! – kącik, w którym jest prezentowana sylwetka znanej osoby związanej z tematem dnia,
  • bawimy się z Noni – celem kącika jest rozwijanie wyobraźni dziecka,
  • piórkiem, dźwiękiem i pędzelkiem – kącik poświęcony treściom artystycznym, rozwijaniu wrażliwości artystycznej oraz wyobraźni dziecka przez wskazywanie powiązań między muzyką a malarstwem.


Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

Dodatkowe informacje

Autor Opracowanie zbiorowe
Nazwa Nowi Tropiciele. Podręcznik. Klasa 2. Część 3. Szkoła podstawowa
Liczba stron 120
Data premiery 21-06-2018
Wydawca WSiP Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
Seria Nowi Tropiciele
Oprawa miękka
ean 9788302173318
Numer wydania I
Język wydania polski
Numer dopuszczenia 815/2/2018
Język oryginału polski
Rok wydania 2018
Forma książka

Opinie

Oceń ten produkt jako pierwszy

Napisz własną recenzję

Oceniasz: Nowi Tropiciele. Podręcznik. Klasa 2. Część 3. Szkoła podstawowa

Jak oceniasz ten produkt? *

 
1 1 gwiazdka
2 2 gwiazdki
3 3 gwiazdki
4 4 gwiazdki
5 5 gwiazdek
Ocena
  • Limit znaków:

Dostawa

Koszty dostawy:

Zamówienie do 199 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Paczkomaty Inpost 24/7 7,99 zł -
Pocztex Kurier 48 4,99 zł 7,99 zł
Kurier 9,99 zł 12,99 zł

Zamówienie powyżej 199 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Paczkomaty Inpost 24/7 0,00 zł -
Pocztex Kurier 48 0,00 zł 3,99 zł
Kurier 0,00 zł 8,99 zł

*Płatność przy odbiorze dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Autor

Opracowanie zbiorowe to utwór, który składa się z wielu odrębnych części, przygotowanych przez różnych twórców. W żaden sposób nie współpracują oni ze sobą ani nie porozumiewają się przy tworzeniu dzieła. Każdy z nich pracuje nad indywidualnym materiałem, realizując swój wkład. Nie zachodzi więc pomiędzy nimi stosunek współautorstwa. Inicjatorem, organizatorem, koordynatorem i instytucją finansującą powstawanie opracowania zbiorowego jest wydawca. Łączy on w całość poszczególne partie dzieła i jest odpowiedzialny za jego finalny kształt. Decyduje również o tym, jak przedstawia się skład zespołu twórców, w jaki sposób powstały utwór jest eksploatowany oraz jakie wynagrodzenie przysługuje poszczególnym autorom.


Opracowania zbiorowe to najczęściej prace o charakterze naukowym, takie jak encyklopedie, słowniki, podręczniki, leksykony, albumy, kodeksy, czy zbiory referatów i konferencji. Stanowią one często zbiorczą prezentację dokonań różnych naukowców. Czytelnik ma dzięki temu możliwość spojrzenia na określone zagadnienie z różnych punktów widzenia i zajęcia na tej podstawie własnego stanowiska. Unika tym samym ryzyka subiektywizmu, co ma często miejsce w przypadku lektury opracowań pojedynczego autora. W ramach jednego opracowania może zapoznać się z dopełniającymi się, a nieraz także przeciwstawnymi teoriami czy opiniami. Przyjmuje się, że wkład w powstanie opracowania zbiorowego nie musi mieć charakteru twórczego. Może polegać m.in. na zgromadzeniu materiałów źródłowych, opracowaniu założeń metodologicznych, przeprowadzeniu badań i analiz danych statystycznych, interpretacji wyników badań, a także na sporządzeniu treści opracowania czy prezentacji graficznej.


Zgodnie z zapisami art. 11 prawa autorskiego, wydawcy przysługują autorskie prawa majątkowe do opracowania zbiorowego. Wychodzi się bowiem z założenia, że to po jego stronie leży finansowanie dzieła oraz ponoszenie ekonomicznego ryzyka związanego z jego publikacją. Uzyskuje on prawo do utworu jako całości oraz do jego tytułu, podczas gdy autorzy zachowują prawa autorskie do opracowanych przez siebie części. Wydawnictwa zwykle wymagają od twórców ujawnienia wkładu w powstanie opracowania zbiorowego. W tym celu jest przygotowywana tzw. deklaracja wkładu, obejmująca procentowy udział oraz zakres odpowiedzialności. Dokument ten ma przeciwdziałać nierzetelności naukowej, objawiającej się w postaci zjawisk jak „ghostwriting” oraz „guest autorship”. Pierwsze z nich dotyczy takiej sytuacji, w której twórca wnoszący istotny wkład w powstanie dzieła, jest pomijany na liście autorów. „Guest authorship” (inna nazwa to „honoraty authorship”) polega natomiast na tym, że autorstwo wydzielonej części opracowania zbiorowego przypisuje sobie osoba, która w żaden sposób nie uczestniczyła w jego tworzeniu. Jest ona dopisywana do listy autorów, co ma zwykle na celu nieuczciwe wzbogacenie swojego dorobku naukowego. W przypadku zaangażowania przez twórcę w powstawanie jego części opracowania zbiorowego instytucji zewnętrznej spoczywa na nim ponadto obowiązek zaznaczenia tego faktu we wstępie.