Odkrywamy na nowo. Wiedza o społeczeństwie. Podręcznik wieloletni. Część 1. Zakres rozszerzony. Szkoła ponadgimnazjalna

(okładka miękka, książki)
Liczba stron: 336
Data premiery: 12-02-2015
Wydawca: Wydawnictwo Pedagogiczne Operon

Dostępność: Dostępny | Wysyłamy w 24 godziny

Normalna cena:
49,59 zł
Special Price 39,99 zł
- +
LUB

Opis

Druga część podręcznika zawiera zagadnienia dotyczące ustroju Rzeczypospolitej Polskiej, prawa oraz stosunków międzynarodowych uwzględnione w podstawie programowej kształcenia w zakresie rozszerzonym na IV etapie edukacyjnym.

Układ treści jest przejrzysty: kluczowe pojęcia zostały wytłuszczone a trudniejsze terminy wyjaśniono na marginesach. Zamieszczone na końcu rozdziałów podsumowania ułatwiają zapamiętanie i utrwalanie wiedzy, a także wskazują nauczycielowi i uczniowi poziom osiągnięć koniecznych. Część znajdujących się na końcu każdego rozdziału poleceń, podane adresy stron internetowych oraz wybrane propozycje z literatury zachęcają uczniów do samodzielnego wyszukiwania, opracowywania oraz krytycznej analizy informacji dotyczących życia publicznego i innych problemów zawartych w podstawie programowej. Pytania i polecenia mogą być również wykorzystane na lekcji jako rekapitulacja pierwotna i wtórna lub też jako forma pracy domowej. Bogata grafika, dodatkowe informacje oraz ciekawostki mają za zadanie zainteresować uczniów przedmiotem.

Podręcznik uwzględnia wymagania egzaminu maturalnego z wiedzy o społeczeństwie. Zróżnicowany wybór materiałów źródłowych ma za zadanie doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem i krytycznej analizy zawartych w nich informacji i opinii. Część poleceń dotyczy kształtowania umiejętności prezentacji i uzasadniania własnych opinii. Na końcu każdego działu zostały zamieszczone pytania powtórzeniowe przygotowujące do egzaminu maturalnego. Uwzględniono w nich najczęściej powtarzające się w arkuszach egzaminacyjnych typy zadań i poleceń.

W podręczniku po każdym rozdziale znajdują się propozycje projektów edukacyjnych, których opracowanie i realizacja ma za zadanie doskonalenie umiejętności planowania i współdziałania. Część propozycji projektów, o charakterze interdyscyplinarnym, zachęca do współpracy z nauczycielami innych przedmiotów w ramach integracji międzyprzedmiotowej, a także ze środowiskiem lokalnym.


Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

Dodatkowe informacje

Autor Opracowanie zbiorowe
Nazwa Odkrywamy na nowo. Wiedza o społeczeństwie. Podręcznik wieloletni. Część 1. Zakres rozszerzony. Szkoła ponadgimnazjalna
Liczba stron 336
Data premiery 12-02-2015
Wydawca Wydawnictwo Pedagogiczne Operon
Seria Odkrywamy na nowo
Oprawa miękka
ean 9788378790761
Język wydania polski
Numer dopuszczenia 488/1/2012/2015
Język oryginału polski
Rok wydania 2015
Forma książka

Opinie

Oceń ten produkt jako pierwszy

Napisz własną recenzję

Oceniasz: Odkrywamy na nowo. Wiedza o społeczeństwie. Podręcznik wieloletni. Część 1. Zakres rozszerzony. Szkoła ponadgimnazjalna

Jak oceniasz ten produkt? *

 
1 1 gwiazdka
2 2 gwiazdki
3 3 gwiazdki
4 4 gwiazdki
5 5 gwiazdek
Ocena
  • Limit znaków:

Dostawa

Koszty dostawy:

Zamówienie do 149 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Pocztex Kurier 48 4,99 zł 7,99 zł
Kurier 8,99 zł 10,99 zł
Paczkomaty Inpost 24/7 7,99 zł -

Zamówienie powyżej 149 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Pocztex Kurier 48 0,00 zł 5,99 zł
Kurier 0,00 zł 5,99 zł
Paczkomaty Inpost 24/7 0,00 zł -

*Płatność przy odbiorze dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Autor

Opracowanie zbiorowe to utwór, który składa się z wielu odrębnych części, przygotowanych przez różnych twórców. W żaden sposób nie współpracują oni ze sobą ani nie porozumiewają się przy tworzeniu dzieła. Każdy z nich pracuje nad indywidualnym materiałem, realizując swój wkład. Nie zachodzi więc pomiędzy nimi stosunek współautorstwa. Inicjatorem, organizatorem, koordynatorem i instytucją finansującą powstawanie opracowania zbiorowego jest wydawca. Łączy on w całość poszczególne partie dzieła i jest odpowiedzialny za jego finalny kształt. Decyduje również o tym, jak przedstawia się skład zespołu twórców, w jaki sposób powstały utwór jest eksploatowany oraz jakie wynagrodzenie przysługuje poszczególnym autorom.


Opracowania zbiorowe to najczęściej prace o charakterze naukowym, takie jak encyklopedie, słowniki, podręczniki, leksykony, albumy, kodeksy, czy zbiory referatów i konferencji. Stanowią one często zbiorczą prezentację dokonań różnych naukowców. Czytelnik ma dzięki temu możliwość spojrzenia na określone zagadnienie z różnych punktów widzenia i zajęcia na tej podstawie własnego stanowiska. Unika tym samym ryzyka subiektywizmu, co ma często miejsce w przypadku lektury opracowań pojedynczego autora. W ramach jednego opracowania może zapoznać się z dopełniającymi się, a nieraz także przeciwstawnymi teoriami czy opiniami. Przyjmuje się, że wkład w powstanie opracowania zbiorowego nie musi mieć charakteru twórczego. Może polegać m.in. na zgromadzeniu materiałów źródłowych, opracowaniu założeń metodologicznych, przeprowadzeniu badań i analiz danych statystycznych, interpretacji wyników badań, a także na sporządzeniu treści opracowania czy prezentacji graficznej.


Zgodnie z zapisami art. 11 prawa autorskiego, wydawcy przysługują autorskie prawa majątkowe do opracowania zbiorowego. Wychodzi się bowiem z założenia, że to po jego stronie leży finansowanie dzieła oraz ponoszenie ekonomicznego ryzyka związanego z jego publikacją. Uzyskuje on prawo do utworu jako całości oraz do jego tytułu, podczas gdy autorzy zachowują prawa autorskie do opracowanych przez siebie części. Wydawnictwa zwykle wymagają od twórców ujawnienia wkładu w powstanie opracowania zbiorowego. W tym celu jest przygotowywana tzw. deklaracja wkładu, obejmująca procentowy udział oraz zakres odpowiedzialności. Dokument ten ma przeciwdziałać nierzetelności naukowej, objawiającej się w postaci zjawisk jak „ghostwriting” oraz „guest autorship”. Pierwsze z nich dotyczy takiej sytuacji, w której twórca wnoszący istotny wkład w powstanie dzieła, jest pomijany na liście autorów. „Guest authorship” (inna nazwa to „honoraty authorship”) polega natomiast na tym, że autorstwo wydzielonej części opracowania zbiorowego przypisuje sobie osoba, która w żaden sposób nie uczestniczyła w jego tworzeniu. Jest ona dopisywana do listy autorów, co ma zwykle na celu nieuczciwe wzbogacenie swojego dorobku naukowego. W przypadku zaangażowania przez twórcę w powstawanie jego części opracowania zbiorowego instytucji zewnętrznej spoczywa na nim ponadto obowiązek zaznaczenia tego faktu we wstępie.