Outsourcing w polskich przedsiębiorstwach

(okładka miękka)
Outsourcing w polskich przedsiębiorstwach (okładka miękka, książki)
Autor: Kłos Monika
Liczba stron: 216
Oprawa: miękka
Wydawca: CeDeWu Sp. z o.o.

Dostępność: Produkt niedostępny

Opis

Książka ta stanowi przewodnik po outsourcingu. To weryfikacja outsourcingu i jego uwarunkowań. Pokazuje, że dziś - w dobie rozwoju nowoczesnych technologii - jest on instrumentem strategicznym dla wielu przedsiębiorstw.
Pierwszą część książki stanowi przedstawienie koncepcji outsourcingu w kontekście zarządzania strategicznego. Celem tej części jest szczegółowe zaprezentowanie istoty koncepcji, począwszy od definicji, poprzez rodzaje, wady, zalety, korzyści i zagrożenia, etapy projektu oraz warunki  umowy outsourcingowej. Rola outsourcingu w realizacji celów i strategii przedsiębiorstwa to motyw przewodni teraźniejszego postrzegania tej metody. Stąd autorka określiła jego strategiczny kontekst na tle kluczowych kompetencji przedsiębiorstwa, łańcucha wartości, analizy strategicznej oraz różnych form współpracy przedsiębiorstw, które zyskały na znaczeniu w ostatnim czasie.
Drugą część książki stanowią wyniki badań własnych autorki - przeprowadzonych na 322 polskich przedsiębiorstwach - dotyczące skali analizowanego zjawiska, przyczyn decyzji outsourcingowych i ich wpływu na funkcjonowanie badanych przedsiębiorstw, a także wad outsourcingu, jako przyczyn jego niepowodzenia. Zidentyfikowano czynniki determinujące stosowanie outsourcingu, z podziałem ich na wewnętrzne i zewnętrzne. Jest to opis obszernego badania dotyczącego outsourcingu, nie spotkany do tej pory na polskim rynku wydawniczym. Autorka głęboko wkracza we wnętrze przedsiębiorstwa. Pokazuje błędy popełniane przez polskie przedsiębiorstwa, wskazuje jednocześnie bariery i sposoby ich pokonywania. Wykazuje także przykłady nieumiejętności posługiwania się strategią oraz  niewłaściwe przykłady zarządzania projektem. Dodatkowo, szczegółowa analiza zakresu stosowania, czyli obszarów stosowania outsourcingu z podziałem na poszczególne funkcje podstawowe i uboczne (według łańcucha wartości) jest  cennym walorem książki.
Wartość książki tkwi również w tym, iż zostały w niej zaprezentowane zalecenia (wytyczne) stworzenia projektu outsourcingowego i zarządzania nim. Zaprezentowano etapy skutecznego procesu outsourcingu oraz elementy dobrze skonstruowanej umowy.
W konsekwencji opracowanie to wskazuje na kierunki i metody stosowania outsourcingu dla teoretyków i praktyków.

Dodatkowe informacje

Autor Kłos Monika
Nazwa Outsourcing w polskich przedsiębiorstwach
Liczba stron 216
Oprawa miękka
Wydawca CeDeWu Sp. z o.o.
Numer wydania I
Język wydania polski
Dystrybutor Cedewu
Data premiery 27-10-2009
Język oryginału polski
Rok wydania 2009
Forma książka

Opinie

Oceń ten produkt jako pierwszy

Napisz własną recenzję

Oceniasz: Outsourcing w polskich przedsiębiorstwach

Jak oceniasz ten produkt? *

 
1 1 gwiazdka
2 2 gwiazdki
3 3 gwiazdki
4 4 gwiazdki
5 5 gwiazdek
Ocena
  • Limit znaków: