Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych

(okładka miękka)
Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych (okładka miękka, książki)
Liczba stron: 250
Oprawa: miękka
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

Dostępność: Dostępny | Wysyłamy w 24 godziny

Normalna cena:
44,90 zł
Special Price 36,99 zł
- +
LUB

Opis

W książce podjęto ważny problem projektowania badań społeczno-ekonomicznych. Skoncentrowano się na zagadnieniu planowania i organizacji badań empirycznych. Unikalną cechą jest rozpoczęcie rozważań od paradygmatu teoretycznego leżącego u podstaw sformułowanych celów badania, tez i hipotez, a przez to będącego kryterium wyboru narzędzi badawczych.

Celem pracy jest prezentacja całościowo procesu badawczego oraz scharakteryzowanie metod realizacji badań empirycznych stosowanych w obszarze badań społeczno-ekonomicznych, poczynając od zbudowania modelu konceptualnego na podstawie sformułowanych pytań i hipotez badawczych, a następnie ukazanie metod transformacji hipotez badawczych w hipotezy statystyczne, zasad skalowania pojęć oraz zorganizowania narzędzia pomiaru, a także samego pomiaru w terenie, z doborem próby, kontrolą pomiaru oraz sprawdzeniem spójności tworzonej w wyniku pomiaru bazy danych włącznie.

Proces projektowania badania empirycznego podzielono na dwie fazy: fazę konceptualizacji oraz fazę realizacji. Kluczowy jest proces konceptualizacji, gdzie tworzy się model precyzujący sposób rozumienia rzeczywistości przez badacza, a na tej podstawie zostają sformułowane hipotezy badawcze. Model konceptualny wymaga zdefiniowania wszystkich pojęć i relacji, co determinuje sposób, w jaki pojęcia oraz relacje między nimi będą podlegać pomiarowi.

W publikacji obok prezentacji zasad prowadzenia badania naukowego przytoczono jako przykłady sposoby postępowania, które miały miejsce w wielu badaniach społeczno-ekonomicznych, jako studium przypadków, pozwalające przybliżyć czytelnikowi realia procesu badawczego i uświadomić, jak przebiegają poszczególne fazy badań empirycznych, których naukowość nie budzi wątpliwości.

Dodatkowe informacje

Autor Perek-Białas Jolanta, Węziak-Białowolska Dorota, Zięba-Pietrzak Agnieszka, Rószkiewicz Małgorzata
Nazwa Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych
Liczba stron 250
Oprawa miękka
Wydawca Wydawnictwo Naukowe PWN
Seria Metody ilościowe
Podtytuł polski Wprowadzenie do planowania i organizacji ilościowych badań empirycznych
Numer wydania I
Język wydania polski
Dystrybutor Wydawnictwo Naukowe PWN
Data premiery 11-09-2013
Język oryginału polski
Rok wydania 2013
Forma książka

Opinie

Oceń ten produkt jako pierwszy

Napisz własną recenzję

Oceniasz: Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych

Jak oceniasz ten produkt? *

 
1 1 gwiazdka
2 2 gwiazdki
3 3 gwiazdki
4 4 gwiazdki
5 5 gwiazdek
Ocena
  • Limit znaków: