Strategie produktowe. Różnicować czy upodabniać - podejście teoriogrowe oraz weryfikacja eksperymentalna

(okładka miękka, książki)
Liczba stron: 259
Data premiery: 06-02-2012
Wydawca: CeDeWu Sp. z o.o.

Dostępność: Produkt niedostępny

Opis

Książka pt. „Strategie produktowe - Różnicować, czy upodabniać - podejście teoriogrowe oraz weryfikacja eksperymentalna” jest pierwszą w polskiej literaturze tak pogłębioną analizą czynników determinujących zróżnicowanie przestrzenne produktów. Stosowane w niej podejście polega na postrzeganiu przestrzeni produktowej jako zestawu atrybutów, bądź cech charakterystycznych wyznaczających położenie poszczególnych dóbr oraz usług (tzw. Address Model oraz bezpośrednio z tym związana metoda Conjoint Analysis). W przeciwieństwie jednak do głównego nurtu badań marketingowych z dziedziny strategii produktowych, w książce tej stosowane jest podejście ekonomiczne opierające się na analizie równowag w modelach teoriogrowych. W ten sposób uzyskane predykcje teoretyczne są następnie zestawiane z wynikami eksperymentów ekonomicznych.
W książce przedstawione zostały nie tylko wyniki istniejących badań eksperymentalnych dotyczących zróżnicowania produktów, ale również opisana została historia powstania ekonomii eksperymentalnej, ewolucja, której podlegała w czasie tworzenia się oraz obowiązująca metodologia przeprowadzania badań eksperymentalnych. Stworzony i dokładnie opisany został również autorski eksperyment badający wpływ dodawania nowych wymiarów zróżnicowania produktów na zachowania lokalizacyjno-cenowe producentów. Szczegółowa analiza wyników wraz z opisem stosowanych testów nieparametrycznych do weryfikacji postawionych w książce hipotez pozwala czytelnikowi zapoznać się z tą jakże interesującą metodą badawczą od strony praktycznej. Dlatego książka ta dedykowana jest zarówno osobom, które interesują się tematyką strategii produktowych – zwłaszcza strategii nakierowanych na zwiększenie konkurencyjności, jak również osobom, które chciałyby poznać ekonomię eksperymentalną i nauczyć się przeprowadzać badania eksperymentalne.

Dodatkowe informacje

Autor Kusztelak Przemysław
Nazwa Strategie produktowe. Różnicować czy upodabniać - podejście teoriogrowe oraz weryfikacja eksperymentalna
Liczba stron 259
Data premiery 06-02-2012
Wydawca CeDeWu Sp. z o.o.
Oprawa miękka
ean 9788375564051
Numer wydania I
Język wydania polski
Język oryginału polski
Rok wydania 2012
Forma książka

Opinie

Oceń ten produkt jako pierwszy

Napisz własną recenzję

Oceniasz: Strategie produktowe. Różnicować czy upodabniać - podejście teoriogrowe oraz weryfikacja eksperymentalna

Jak oceniasz ten produkt? *

 
1 1 gwiazdka
2 2 gwiazdki
3 3 gwiazdki
4 4 gwiazdki
5 5 gwiazdek
Ocena
  • Limit znaków: