Świat za tekstem

(okładka miękka)
Świat za tekstem (okładka miękka, książki)
Liczba stron: 608
Data premiery: 25-08-2017
Wydawca: Wydawnictwo Śląsk

Dostępność: Dostępny | Wysyłamy w 24 godziny

Normalna cena:
60,00 zł
Special Price 49,99 zł
- +
LUB

Opis

Spis treści

Słowo wstępne 
JOLANTA LUBOCHA-KRUGLIK, MAŁGORZATA BOREK, OKSANA MAŁYSA
Profesor Henryk Fontański działalność naukowa 

BEATA MICHTA
Bibliografia publikacji Profesora Henryka Fontańskiego 

ANNA BEDNARCZYK
O uprawnieniach tłumacza (na przykładzie wierszy Urszuli Kozioł
w tłumaczeniu Natalii Paprockiej) 

MARIA CICHOŃSKA
Czy milczy się w różnych językach 

ZOFIA CZAPIGA
Miłość w przysłowiach
(na materiale Rosyjsko-polskiego słownika paremiologicznego) 

HELENA DUĆ-FAJFER
Język literatura tożsamość: dyskurs współczesnej łemkowskości 

MIECZYSŁAW DZIEKOŃSKI, EMIL TOKARZ
Język diaspory jako czynnik tożsamości narodowej
Chorwatów Triesteńskich 

ADAM FAŁOWSKI
Materiał łemkowski
w rękopiśmiennych słownikach Iwana Wahylewycza 

JANINA JANAS
Enologiczne aspekty
Do Stanisława Morsztyna Rotmistrza Jego Królewskiej Mości 

KRZYSZTOF JAROSZ
Mit quebeckiego poety narodowego
w powieści Le Petit Aigle a tete blanche Roberta Lalondea 

EWA JĘDRZEJKO
Przyjaźń w języku i kulturze.
Szkic do językowego obrazu polskiej aksjosfery 

ALEKSANDER KIKLEWICZ
Realizacja argumentu propozycjonalnego
w zdaniach z verbum cogitandi w pozycji orzeczenia 

MARIAN KISIEL
Płaczka. O dwuwierszu Anny Achmatowej 

KRYSTYNA KLESZCZOWA, KAMILLA TERMIŃSKA
Niedoskonałość języka w świetle polskiej leksyki 
MIROSŁAWA MICHALSKA-SUCHANEK
Fenomen twórcy próba rekonesansu zagadnienia 

MARIA MOCARZ-KLEINDIENST
Tytuł filmu poza kontekstem filmowym 

RAFAŁ MOLENCKI
Nieregularny rozwój dwóch pierwszych liczebników porządkowych w średniowiecznej angielszczyźnie 

ALICJA PSTYGA
Tekstowy świat: Świat za tekstem z perspektywy słowotwórczej (studium przypadku) 

BEATA RYCIELSKA
Świat Aleksandra Puszkina w odzie Wolność 

JADWIGA STAWNICKA
Lingwosecuritologia istota i przedmiot badań 

PIOTR TROCHANOWSKI
Łemkowskie lato 

JOANNA WILK-RACIĘSKA
Lingwistyka kulturowa w badaniach nad wpływem języków substratowych na język hiszpański w Ameryce Łacińskiej 

WANDA ZMARZER
Podstawy teoretyczne morfologii konfrontatywnej języków pokrewnych 

URSZULA ŻYDEK-BEDNARCZUK
Strategie tekstowe i interakcyjne w medialnym dyskursie politycznym


Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

Dodatkowe informacje

Autor Opracowanie zbiorowe
Nazwa Świat za tekstem
Liczba stron 608
Data premiery 25-08-2017
Wydawca Wydawnictwo Śląsk
Oprawa miękka
Numer wydania I
Język wydania polski
Dystrybutor OSDW Azymut
Język oryginału polski
Forma książka

Opinie

Oceń ten produkt jako pierwszy

Napisz własną recenzję

Oceniasz: Świat za tekstem

Jak oceniasz ten produkt? *

 
1 1 gwiazdka
2 2 gwiazdki
3 3 gwiazdki
4 4 gwiazdki
5 5 gwiazdek
Ocena
  • Limit znaków:

Dostawa

Koszty dostawy:

Zamówienie do 149 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Poczta Polska (48h) 3,99 zł 7,99 zł
Kurier 7,99 zł 10,99 zł
Paczkomaty Inpost 6,99 zł -

Zamówienie powyżej 149 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Poczta Polska (48h) 0,00 zł 5,99 zł
Kurier 0,00 zł 5,99 zł
Paczkomaty Inpost 0,00 zł -

*Płatność przy odbiorze dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Autor

Opracowanie zbiorowe to utwór, który składa się z wielu odrębnych części, przygotowanych przez różnych twórców. W żaden sposób nie współpracują oni ze sobą ani nie porozumiewają się przy tworzeniu dzieła. Każdy z nich pracuje nad indywidualnym materiałem, realizując swój wkład. Nie zachodzi więc pomiędzy nimi stosunek współautorstwa. Inicjatorem, organizatorem, koordynatorem i instytucją finansującą powstawanie opracowania zbiorowego jest wydawca. Łączy on w całość poszczególne partie dzieła i jest odpowiedzialny za jego finalny kształt. Decyduje również o tym, jak przedstawia się skład zespołu twórców, w jaki sposób powstały utwór jest eksploatowany oraz jakie wynagrodzenie przysługuje poszczególnym autorom.


Opracowania zbiorowe to najczęściej prace o charakterze naukowym, takie jak encyklopedie, słowniki, podręczniki, leksykony, albumy, kodeksy, czy zbiory referatów i konferencji. Stanowią one często zbiorczą prezentację dokonań różnych naukowców. Czytelnik ma dzięki temu możliwość spojrzenia na określone zagadnienie z różnych punktów widzenia i zajęcia na tej podstawie własnego stanowiska. Unika tym samym ryzyka subiektywizmu, co ma często miejsce w przypadku lektury opracowań pojedynczego autora. W ramach jednego opracowania może zapoznać się z dopełniającymi się, a nieraz także przeciwstawnymi teoriami czy opiniami. Przyjmuje się, że wkład w powstanie opracowania zbiorowego nie musi mieć charakteru twórczego. Może polegać m.in. na zgromadzeniu materiałów źródłowych, opracowaniu założeń metodologicznych, przeprowadzeniu badań i analiz danych statystycznych, interpretacji wyników badań, a także na sporządzeniu treści opracowania czy prezentacji graficznej.


Zgodnie z zapisami art. 11 prawa autorskiego, wydawcy przysługują autorskie prawa majątkowe do opracowania zbiorowego. Wychodzi się bowiem z założenia, że to po jego stronie leży finansowanie dzieła oraz ponoszenie ekonomicznego ryzyka związanego z jego publikacją. Uzyskuje on prawo do utworu jako całości oraz do jego tytułu, podczas gdy autorzy zachowują prawa autorskie do opracowanych przez siebie części. Wydawnictwa zwykle wymagają od twórców ujawnienia wkładu w powstanie opracowania zbiorowego. W tym celu jest przygotowywana tzw. deklaracja wkładu, obejmująca procentowy udział oraz zakres odpowiedzialności. Dokument ten ma przeciwdziałać nierzetelności naukowej, objawiającej się w postaci zjawisk jak „ghostwriting” oraz „guest autorship”. Pierwsze z nich dotyczy takiej sytuacji, w której twórca wnoszący istotny wkład w powstanie dzieła, jest pomijany na liście autorów. „Guest authorship” (inna nazwa to „honoraty authorship”) polega natomiast na tym, że autorstwo wydzielonej części opracowania zbiorowego przypisuje sobie osoba, która w żaden sposób nie uczestniczyła w jego tworzeniu. Jest ona dopisywana do listy autorów, co ma zwykle na celu nieuczciwe wzbogacenie swojego dorobku naukowego. W przypadku zaangażowania przez twórcę w powstawanie jego części opracowania zbiorowego instytucji zewnętrznej spoczywa na nim ponadto obowiązek zaznaczenia tego faktu we wstępie.