Witamy we Wszechświecie. Podróż astrofizyczna

100/100
Data premiery: 23-04-2019
Wydawca: Wydawnictwo Zysk i S-ka

Dostępność: Dostępny | Wysyłamy w 24 godziny + czas dostawy

Trzej czołowi współcześni astrofizycy proponują fascynującą wyprawę w kosmos - od planet, gwiazd i galaktyk, po czarne dziury, tunele czasoprzestrzenne i podróże w czasie. Opisując najnowsze odkrycia astrofizyki, pouczająca i zarazem interesująca narracja przenosi czytelnika z naszego własnego układu słonecznego do najdalszych granic przestrzeni.

Jak żyją gwiazdy i jak giną? Dlaczego Pluton stracił status planety? Jakie są widoki na inteligentne życie gdzie indziej we Wszechświecie? Jak zaczął się Wszechświat? Dlaczego Wszechświat się rozszerza i dlaczego robi to coraz szybciej? Czy nasz Wszechświat jest jedyny czy jest tylko elementem nieskończonego multiświata? Odpowiadając na te i wiele innych pytań, autorzy pomagają nam otworzyć oczy na pełen cudów kosmos, dzieląc się wiedzą o tym, jak funkcjonuje Wszechświat.

Imponująca pod względem zakresu materiału, pełna wspaniałych ilustracji, napisana przez światowej klasy astrofizyków książka "Witaj we Wszechświecie" daje czytelnikowi pełen wgląd w obraz naszego ewoluującego Wszechświata.

Jedna z 10 najlepszych popularnonaukowych książek według magazynu "Forbes".

"Lektura przypomina spacer po muzeum z ekspertem w charakterze prywatnego przewodnika. Autorzy prezentują trudne zagadnienia w przystępny sposób, prowadząc czytelników od naszego Układu Słonecznego po granice widzialnego Wszechświata, zgłębiając niemal wszystko, co trzeba wiedzieć na temat kosmosu. Gdy Tyson, Strauss i Gott wyjaśniają nowinki fizyki multiświatów, teorii superstrun, M-teorii, pożytków z kolonizacji kosmosu, nawet wytrawny czytelnik-miłośnik nauk ścisłych dowie się czegoś nowego".
"Publishers Weekly"

"Jako obywatele kosmosu, mamy obowiązek go badać. Tak uważają astrofizycy Neil deGrasse Tyson, Michael Struass Strauss i Richard Gott, przewodnicy w tej orzeźwiającej i pouczającej wyprawie przez pełne pyłu galaktyki oraz przez rozległe konsekwencje teorii odkrytych przez Alberta Einsteina".
"Nature"

"Wszyscy trzej autorzy piszą w lekkim, nieformalnym, konwersacyjnym stylu, a w tekst są wplecione autentycznie zabawne anegdoty, takie jak krótka dygresja o krasnoludkach oraz komentarz na temat anglojęzycznych kosmitów w Star Treku. Książka doskonale prezentuje nie tylko to, co wiemy o Wszechświecie, ale także jak go poznajemy".
"Science"

Autor de Grasse Tyson Neil, Gott Richard J., Strauss Michael A.
Nazwa Witamy we Wszechświecie. Podróż astrofizyczna
Data premiery 23-04-2019
Wydawca Wydawnictwo Zysk i S-ka
Tłumacz Bieroń Jacek
Język oryginału angielski
Rok wydania 2019

Recenzje klientów - Ocen: 1

Kosmos to coś, co zawsze mnie ciekawiło, jednak zawsze obawiałem się sięgać po tego typu książki, bo myślałem, że po prostu będą dla mnie za trudne. Ta jest przykładem na to, że tak ciężki temat może być opisany językiem, który zrozumieją ludzie niezbyt mocno związani z astrofizyką. Autorzy omawiają główne, najciekawsze tematy, jak na przykład ciemna energia i materia, a także czarne dziury. Oprócz samych pożytecznych informacji wplecione sa zabawne anegdoty, dzięki którym można również się pośmiać. Bardzo pozytywne zaskoczenie. Zdecydowanie mogę polecić.
Recenzja wg kosmos / (Dodano 14.06.2019)