Wpływ ryzyka strategicznego na wartość firmy dla akcjonariuszy

(okładka miękka, książki)
Liczba stron: 172
Data premiery: 06-02-2012
Wydawca: CeDeWu Sp. z o.o.

Dostępność: Produkt niedostępny

Opis

Ryzyka istotnie wpływają na każdą decyzję, bowiem już sama decyzja o wyborze konkretnego rodzaju (typu) strategii stanowi obszar występowania ryzyk. Następnie, ryzyka pojawiają się niejednokrotnie w procesie budowania koncepcji oraz realizacji obranej strategii, powodując przyśpieszenie lub też opóźnienia w generowaniu efektów strategii. Ryzyka mogą również doprowadzić do zmiany kierunków i rezultatów strategii. Tym samym, na strategię w kontekście zarówno jej wyboru, jak i samej implementacji, w każdym momencie mają wpływ ryzyka występujące w środowisku zewnętrznym, jak i wewnętrznym.
Jednocześnie, organizacje egzystują po to, by realizować cele, jakie są przed nimi stawiane przez akcjonariuszy, którzy stanowią najważniejszych interesariuszy każdej firmy. Każdy z inwestorów decydując się na odłożenie w czasie konsumpcji i tym samym inwestycję w dane przedsiębiorstwo oczekuje wzrostu wartości firmy. Jest to równocześnie główny cel strategii, według której podąża organizacja.
Zatem biorąc pod uwagę, iż turbulentne środowisko zewnętrze i wewnętrzne - ulegające zmianom w błyskawicznym tempie, pełne niepewności oraz różnorakich ryzyk, których natężenie nieustannie wzrasta - wpływa na wybór strategiczny, koncepcję oraz realizację strategii przez firmę, to ono również przekłada się na sytuację akcjonariusza inwestującego własne środki w dany podmiot. Od wybranej strategii zależy przecież stopa zwrotu z inwestycji, jakiej oczekuje akcjonariusz. Czyli, to właśnie ryzyka występujące w bezpośrednim i pośrednim otoczeniu podmiotu determinują poziom wartości osiąganej przez akcjonariusza.
Jednym z najistotniejszych ryzyk, które oddziaływuje na firmę jest tzw. ryzyko strategiczne, które stanowi główny temat niniejszego opracowania.
Waga podjętego tematu wynika z niewystarczającego poziomu dostrzegania przez instytucje niebezpieczeństw, jakie niesie ryzyko strategiczne oraz przede wszystkim niskiej świadomości samego pojęcia i siły ryzyka strategicznego w świecie biznesu, jak również wielu niejasności kryjących się w samym pojęciu ryzyka strategicznego.
Ryzyka istotnie wpływają na każdą decyzję, bowiem już sama decyzja o wyborze konkretnego rodzaju (typu) strategii stanowi obszar występowania ryzyk. Następnie, ryzyka pojawiają się niejednokrotnie w procesie budowania koncepcji oraz realizacji obranej strategii, powodując przyśpieszenie lub też opóźnienia w generowaniu efektów strategii. Ryzyka mogą również doprowadzić do zmiany kierunków i rezultatów strategii. Tym samym, na strategię w kontekście zarówno jej wyboru, jak i samej implementacji, w każdym momencie mają wpływ ryzyka występujące w środowisku zewnętrznym, jak i wewnętrznym.
Jednocześnie, organizacje egzystują po to, by realizować cele, jakie są przed nimi stawiane przez akcjonariuszy, którzy stanowią najważniejszych interesariuszy każdej firmy. Każdy z inwestorów decydując się na odłożenie w czasie konsumpcji i tym samym inwestycję w dane przedsiębiorstwo oczekuje wzrostu wartości firmy. Jest to równocześnie główny cel strategii, według której podąża organizacja.
Zatem biorąc pod uwagę, iż turbulentne środowisko zewnętrze i wewnętrzne - ulegające zmianom w błyskawicznym tempie, pełne niepewności oraz różnorakich ryzyk, których natężenie nieustannie wzrasta - wpływa na wybór strategiczny, koncepcję oraz realizację strategii przez firmę, to ono również przekłada się na sytuację akcjonariusza inwestującego własne środki w dany podmiot. Od wybranej strategii zależy przecież stopa zwrotu z inwestycji, jakiej oczekuje akcjonariusz. Czyli, to właśnie ryzyka występujące w bezpośrednim i pośrednim otoczeniu podmiotu determinują poziom wartości osiąganej przez akcjonariusza.
Jednym z najistotniejszych ryzyk, które oddziaływuje na firmę jest tzw. ryzyko strategiczne, które stanowi główny temat niniejszego opracowania.
Waga podjętego tematu wynika z niewystarczającego poziomu dostrzegania przez instytucje niebezpieczeństw, jakie niesie ryzyko strategiczne oraz przede wszystkim niskiej świadomości samego pojęcia i siły ryzyka strategicznego w świecie biznesu, jak również wielu niejasności kryjących się w samym pojęciu ryzyka strategicznego.


Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

Dodatkowe informacje

Autor Wereda-Kolasińska Magdalena
Nazwa Wpływ ryzyka strategicznego na wartość firmy dla akcjonariuszy
Liczba stron 172
Data premiery 06-02-2012
Wydawca CeDeWu Sp. z o.o.
Oprawa miękka
ean 9788375561050
Numer wydania I
Język wydania polski
Język oryginału polski
Rok wydania 2011
Forma książka

Opinie

Oceń ten produkt jako pierwszy

Napisz własną recenzję

Oceniasz: Wpływ ryzyka strategicznego na wartość firmy dla akcjonariuszy

Jak oceniasz ten produkt? *

 
1 1 gwiazdka
2 2 gwiazdki
3 3 gwiazdki
4 4 gwiazdki
5 5 gwiazdek
Ocena
  • Limit znaków:

Dostawa

Koszty dostawy:

Zamówienie do 199 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Paczkomaty Inpost 24/7 7,99 zł -
Pocztex Kurier 48 5,99 zł 7,99 zł
Kurier 9,99 zł 12,99 zł

Zamówienie powyżej 199 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Paczkomaty Inpost 24/7 0,00 zł -
Pocztex Kurier 48 0,00 zł 3,99 zł
Kurier 0,00 zł 8,99 zł

*Płatność przy odbiorze dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.