Celem tej publikacji jest zainicjowanie szeroko rozumianej dyskusji, umożliwiającej wymianę poglądów, dzielenie się sukcesami i analizowanie porażek współczesnych szkół wyższych. Bowiem szkoły oraz ich menedżerowie konkurując o studenta powinni mieć na uwadze zadania powierzone im przez społeczeństwo – przekazywanie nowoczesnej wiedzy i kształtowanie postaw, których efektem jest rozwój społeczno-gospodarczy.
Pierwsza część książki poświęcona została relacjom szkół wyższych z otoczeniem społecznym i gospodarczym, w jakim przychodzi im funkcjonować. Omawiane w tym miejscu zagadnienia przybliżają czytelnikowi rosnące znaczenie ośrodków akademickich w rozwoju regionów. Ośrodki te oprócz prowadzenia działalności edukacyjnej i badawczej, coraz częściej inicjują różnorakie procesy społeczno-ekonomiczne na danym terenie. Dobrze zarządzane uczelnie, to takie, które posiadają zdolność do adoptowania się do lokalnych warunków. To z kolei powinno się przejawiać zdolnością do dopasowywania swojej oferty do bieżących i przyszłych potrzeb lokalnych firm i instytucji. Opisany mechanizm wpływa natomiast na wizerunek szkoły wyższej, którego ważną determinantą jest proces internacjonalizacji tak organizacyjnej jak i procesowej.
W drugiej części książki Autorzy podjęli problematykę organizacji i zarządzania współczesną uczelnią. W pierwszym rozdziale omówiono zmiany w ustawie Prawo o szkolnictwie wyższym oraz ich wpływ na uwarunkowania podejmowania decyzji przez poszczególne organy szkoły. W kolejnych rozdziałach przedstawiono zagadnienia związane z kreowaniem i realizowaniem strategii współczesnych uczelni oraz wybrane metody ich organizacji i zarządzania. Tę część książki zamykają dwa rozdziały poświęcone uwarunkowaniom funkcjonowania związków uczelni wyższych.
Ostatnia, trzecia część opracowania zawiera wieloaspektową dyskusję związaną z zarządzaniem jakością w szkole wyższej. Omówiono w tym zakresie wybrane narzędzia podnoszenia jakości procesu dydaktycznego. Poruszano też temat innowacyjny jakim są coraz częściej uchwalane kodeksy etyczne.
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Autor | Opracowanie zbiorowe |
---|---|
Nazwa | Zarządzanie szkołą wyższą. Dylematy i wyzwania |
Liczba stron | 389 |
Data premiery | 02-11-2011 |
Wydawca | CeDeWu Sp. z o.o. |
Oprawa | miękka |
ean | 9788375564211 |
Numer wydania | I |
Rok wydania | 2011 |
Język wydania | polski |
Język oryginału | polski |
Forma | książka |
*Płatność przy odbiorze dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Koszty dostawy:
Zamówienie do 199 zł
Dostawa | Płatność online | Płatność przy odbiorze* |
---|---|---|
Punkt odbioru | 0,00 zł | - |
Paczkomaty Inpost 24/7 | 7,99 zł | - |
Poczta Polska Odbiór w placówce |
6,99 zł | 8,99 zł |
Stacje Orlen | 6,99 zł | - |
Poczta Polska Pocztex Kurier 48 | 7,99 zł | 9,99 zł |
Kurier | 9,99 zł | 12,99 zł |
Zamówienie powyżej 199 zł
Dostawa | Płatność online | Płatność przy odbiorze* |
---|---|---|
Punkt odbioru | 0,00 zł | - |
Paczkomaty Inpost 24/7 | 0,00 zł | - |
Poczta Polska Odbiór w placówce | 0,00 zł | 4,99 zł |
Stacje Orlen | 0,00 zł | - |
Poczta Polska Pocztex Kurier 48 | 0,00 zł | 4,99 zł |
Kurier | 0,00 zł | 8,99 zł |