Zarządzanie szkołą wyższą. Dylematy i wyzwania

(okładka miękka, książki)
Liczba stron: 389
Data premiery: 02-11-2011
Wydawca: CeDeWu Sp. z o.o.

Dostępność: Dostępny | Wysyłamy w 24 godziny

Normalna cena:
71,00 zł
Special Price 50,99 zł
- +
LUB

Opis

Celem tej publikacji jest zainicjowanie szeroko rozumianej dyskusji, umożliwiającej wymianę poglądów, dzielenie się sukcesami i analizowanie porażek współczesnych szkół wyższych. Bowiem szkoły oraz ich menedżerowie konkurując o studenta powinni mieć na uwadze zadania powierzone im przez społeczeństwo – przekazywanie nowoczesnej wiedzy i kształtowanie postaw, których efektem jest rozwój społeczno-gospodarczy.
Pierwsza część książki poświęcona została relacjom szkół wyższych z otoczeniem społecznym i gospodarczym, w jakim przychodzi im funkcjonować. Omawiane w tym miejscu zagadnienia przybliżają czytelnikowi rosnące znaczenie ośrodków akademickich w rozwoju regionów. Ośrodki te oprócz prowadzenia działalności edukacyjnej i badawczej, coraz częściej inicjują różnorakie procesy społeczno-ekonomiczne na danym terenie. Dobrze zarządzane uczelnie, to takie, które posiadają zdolność do adoptowania się do lokalnych warunków. To z kolei powinno się przejawiać zdolnością do dopasowywania swojej oferty do bieżących i przyszłych potrzeb lokalnych firm i instytucji. Opisany mechanizm wpływa natomiast na wizerunek szkoły wyższej, którego ważną determinantą jest proces internacjonalizacji tak organizacyjnej jak i procesowej.
W drugiej części książki Autorzy podjęli problematykę organizacji i zarządzania współczesną uczelnią. W pierwszym rozdziale omówiono zmiany w ustawie Prawo o szkolnictwie wyższym oraz ich wpływ na uwarunkowania podejmowania decyzji przez poszczególne organy szkoły. W kolejnych rozdziałach przedstawiono zagadnienia związane z kreowaniem i realizowaniem strategii współczesnych uczelni oraz wybrane metody ich organizacji i zarządzania. Tę część książki zamykają dwa rozdziały poświęcone uwarunkowaniom funkcjonowania związków uczelni wyższych.
Ostatnia, trzecia część opracowania zawiera wieloaspektową dyskusję związaną z zarządzaniem jakością w szkole wyższej. Omówiono w tym zakresie wybrane narzędzia podnoszenia jakości procesu dydaktycznego. Poruszano też temat innowacyjny jakim są coraz częściej uchwalane kodeksy etyczne.


Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

Dodatkowe informacje

Autor Opracowanie zbiorowe
Nazwa Zarządzanie szkołą wyższą. Dylematy i wyzwania
Liczba stron 389
Data premiery 02-11-2011
Wydawca CeDeWu Sp. z o.o.
Oprawa miękka
ean 9788375564211
Numer wydania I
Język wydania polski
Język oryginału polski
Rok wydania 2011
Forma książka

Opinie

Oceń ten produkt jako pierwszy

Napisz własną recenzję

Oceniasz: Zarządzanie szkołą wyższą. Dylematy i wyzwania

Jak oceniasz ten produkt? *

 
1 1 gwiazdka
2 2 gwiazdki
3 3 gwiazdki
4 4 gwiazdki
5 5 gwiazdek
Ocena
  • Limit znaków:

Dostawa

Koszty dostawy:

Zamówienie do 149 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Pocztex Kurier 48 4,99 zł 7,99 zł
Kurier 8,99 zł 10,99 zł
Paczkomaty Inpost 24/7 7,99 zł -

Zamówienie powyżej 149 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Pocztex Kurier 48 0,00 zł 5,99 zł
Kurier 0,00 zł 5,99 zł
Paczkomaty Inpost 24/7 0,00 zł -

*Płatność przy odbiorze dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Autor

Opracowanie zbiorowe to utwór, który składa się z wielu odrębnych części, przygotowanych przez różnych twórców. W żaden sposób nie współpracują oni ze sobą ani nie porozumiewają się przy tworzeniu dzieła. Każdy z nich pracuje nad indywidualnym materiałem, realizując swój wkład. Nie zachodzi więc pomiędzy nimi stosunek współautorstwa. Inicjatorem, organizatorem, koordynatorem i instytucją finansującą powstawanie opracowania zbiorowego jest wydawca. Łączy on w całość poszczególne partie dzieła i jest odpowiedzialny za jego finalny kształt. Decyduje również o tym, jak przedstawia się skład zespołu twórców, w jaki sposób powstały utwór jest eksploatowany oraz jakie wynagrodzenie przysługuje poszczególnym autorom.


Opracowania zbiorowe to najczęściej prace o charakterze naukowym, takie jak encyklopedie, słowniki, podręczniki, leksykony, albumy, kodeksy, czy zbiory referatów i konferencji. Stanowią one często zbiorczą prezentację dokonań różnych naukowców. Czytelnik ma dzięki temu możliwość spojrzenia na określone zagadnienie z różnych punktów widzenia i zajęcia na tej podstawie własnego stanowiska. Unika tym samym ryzyka subiektywizmu, co ma często miejsce w przypadku lektury opracowań pojedynczego autora. W ramach jednego opracowania może zapoznać się z dopełniającymi się, a nieraz także przeciwstawnymi teoriami czy opiniami. Przyjmuje się, że wkład w powstanie opracowania zbiorowego nie musi mieć charakteru twórczego. Może polegać m.in. na zgromadzeniu materiałów źródłowych, opracowaniu założeń metodologicznych, przeprowadzeniu badań i analiz danych statystycznych, interpretacji wyników badań, a także na sporządzeniu treści opracowania czy prezentacji graficznej.


Zgodnie z zapisami art. 11 prawa autorskiego, wydawcy przysługują autorskie prawa majątkowe do opracowania zbiorowego. Wychodzi się bowiem z założenia, że to po jego stronie leży finansowanie dzieła oraz ponoszenie ekonomicznego ryzyka związanego z jego publikacją. Uzyskuje on prawo do utworu jako całości oraz do jego tytułu, podczas gdy autorzy zachowują prawa autorskie do opracowanych przez siebie części. Wydawnictwa zwykle wymagają od twórców ujawnienia wkładu w powstanie opracowania zbiorowego. W tym celu jest przygotowywana tzw. deklaracja wkładu, obejmująca procentowy udział oraz zakres odpowiedzialności. Dokument ten ma przeciwdziałać nierzetelności naukowej, objawiającej się w postaci zjawisk jak „ghostwriting” oraz „guest autorship”. Pierwsze z nich dotyczy takiej sytuacji, w której twórca wnoszący istotny wkład w powstanie dzieła, jest pomijany na liście autorów. „Guest authorship” (inna nazwa to „honoraty authorship”) polega natomiast na tym, że autorstwo wydzielonej części opracowania zbiorowego przypisuje sobie osoba, która w żaden sposób nie uczestniczyła w jego tworzeniu. Jest ona dopisywana do listy autorów, co ma zwykle na celu nieuczciwe wzbogacenie swojego dorobku naukowego. W przypadku zaangażowania przez twórcę w powstawanie jego części opracowania zbiorowego instytucji zewnętrznej spoczywa na nim ponadto obowiązek zaznaczenia tego faktu we wstępie.