Zarządzanie w Polsce. Dydaktyczne studia przypadków

(okładka miękka, książki)
Liczba stron: 552
Data premiery: 27-11-2017
Wydawca: Wydawnictwo Poltext

Dostępność: Dostępny | Wysyłamy w 24 godziny

Normalna cena:
59,90 zł
Special Price 38,49 zł
- +
LUB

Opis

Publikacja stanowi unikalny zbiór dydaktycznych studiów przypadków polskich organizacji: małych, średnich i dużych polskich firm oraz podmiotów sektora publicznego i pozarządowego. Studia przypadków to jedna z najskuteczniejszych technik uczenia się zarządzania – pozwala wcielić się w rolę faktycznych decydentów, w rzeczywistych sytuacjach, w konkretnym, znanym nam kontekście. Na polskim rynku wydawniczym dotychczas brakowało profesjonalnych case studies – przygotowanych we współpracy z praktykami, z myślą o potrzebach dydaktycznych. Ta publikacja przynajmniej częściowo wypełnia tę lukę.

W książce znajdują się trzy rodzaje studiów przypadków. Po pierwsze, są to case studies realizowane we współpracy z praktykami i przez nich autoryzowane. Opowiedziane w nich zostały historie prawdziwych wyzwań zarządczych i sposobów ich rozwiązywania. Po drugie, są to studia przypadków opisujące ciekawe i powszechnie znane zdarzenia z rzeczywistości gospodarczej, oparte na ogólnodostępnych danych. Zarówno opisywane zdarzenia, jak i podmioty będą Czytelnikom choćby pobieżnie znane. Po trzecie, zbiór zawiera studia przypadków, które po przygotowaniu zostały zanonimizowane – przedstawiają faktyczne osoby, firmy i sytuacje, jednak ze względu na wrażliwość pewnych danych autorzy musieli ukryć prawdziwą tożsamość bohaterów i kontekst ich działalności.

Case studies zawarte w tym zbiorze są atrakcyjnym narzędziem dla uczestników szkoleń, studentów studiów pierwszego, drugiego i trzeciego stopnia oraz słuchaczy studiów podyplomowych. Mogą służyć także jako inspirujący materiał w wewnętrznych programach rozwojowych firm. Wykładowców autorzy publikacji zapraszają na stronę studiomprzypadku.edu.pl, gdzie można uzyskać dostęp do notatek dydaktycznych. Zawierają one gotowe scenariusze zajęć, schematy pracy ze słuchaczami oraz omówienie najważniejszych koncepcji i teorii przydatnych w pracy nad konkretnym case study.

Publikacja jest efektem projektu badawczego realizowane-go w latach 2013–2017 w Akademii Leona Koźmińskiego i finansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu „Lider IV”.


Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

Dodatkowe informacje

Autor Opracowanie zbiorowe
Nazwa Zarządzanie w Polsce. Dydaktyczne studia przypadków
Liczba stron 552
Data premiery 27-11-2017
Wydawca Wydawnictwo Poltext
Oprawa miękka
ean 9788375618433
Numer wydania I
Język wydania polski
Język oryginału polski
Rok wydania 2017
Forma książka

Opinie

Oceń ten produkt jako pierwszy

Napisz własną recenzję

Oceniasz: Zarządzanie w Polsce. Dydaktyczne studia przypadków

Jak oceniasz ten produkt? *

 
1 1 gwiazdka
2 2 gwiazdki
3 3 gwiazdki
4 4 gwiazdki
5 5 gwiazdek
Ocena
  • Limit znaków:

Dostawa

Koszty dostawy:

Zamówienie do 149 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Pocztex Kurier 48 4,99 zł 7,99 zł
Kurier 8,99 zł 10,99 zł
Paczkomaty Inpost 24/7 7,99 zł -

Zamówienie powyżej 149 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Pocztex Kurier 48 0,00 zł 5,99 zł
Kurier 0,00 zł 5,99 zł
Paczkomaty Inpost 24/7 0,00 zł -

*Płatność przy odbiorze dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Autor

Opracowanie zbiorowe to utwór, który składa się z wielu odrębnych części, przygotowanych przez różnych twórców. W żaden sposób nie współpracują oni ze sobą ani nie porozumiewają się przy tworzeniu dzieła. Każdy z nich pracuje nad indywidualnym materiałem, realizując swój wkład. Nie zachodzi więc pomiędzy nimi stosunek współautorstwa. Inicjatorem, organizatorem, koordynatorem i instytucją finansującą powstawanie opracowania zbiorowego jest wydawca. Łączy on w całość poszczególne partie dzieła i jest odpowiedzialny za jego finalny kształt. Decyduje również o tym, jak przedstawia się skład zespołu twórców, w jaki sposób powstały utwór jest eksploatowany oraz jakie wynagrodzenie przysługuje poszczególnym autorom.


Opracowania zbiorowe to najczęściej prace o charakterze naukowym, takie jak encyklopedie, słowniki, podręczniki, leksykony, albumy, kodeksy, czy zbiory referatów i konferencji. Stanowią one często zbiorczą prezentację dokonań różnych naukowców. Czytelnik ma dzięki temu możliwość spojrzenia na określone zagadnienie z różnych punktów widzenia i zajęcia na tej podstawie własnego stanowiska. Unika tym samym ryzyka subiektywizmu, co ma często miejsce w przypadku lektury opracowań pojedynczego autora. W ramach jednego opracowania może zapoznać się z dopełniającymi się, a nieraz także przeciwstawnymi teoriami czy opiniami. Przyjmuje się, że wkład w powstanie opracowania zbiorowego nie musi mieć charakteru twórczego. Może polegać m.in. na zgromadzeniu materiałów źródłowych, opracowaniu założeń metodologicznych, przeprowadzeniu badań i analiz danych statystycznych, interpretacji wyników badań, a także na sporządzeniu treści opracowania czy prezentacji graficznej.


Zgodnie z zapisami art. 11 prawa autorskiego, wydawcy przysługują autorskie prawa majątkowe do opracowania zbiorowego. Wychodzi się bowiem z założenia, że to po jego stronie leży finansowanie dzieła oraz ponoszenie ekonomicznego ryzyka związanego z jego publikacją. Uzyskuje on prawo do utworu jako całości oraz do jego tytułu, podczas gdy autorzy zachowują prawa autorskie do opracowanych przez siebie części. Wydawnictwa zwykle wymagają od twórców ujawnienia wkładu w powstanie opracowania zbiorowego. W tym celu jest przygotowywana tzw. deklaracja wkładu, obejmująca procentowy udział oraz zakres odpowiedzialności. Dokument ten ma przeciwdziałać nierzetelności naukowej, objawiającej się w postaci zjawisk jak „ghostwriting” oraz „guest autorship”. Pierwsze z nich dotyczy takiej sytuacji, w której twórca wnoszący istotny wkład w powstanie dzieła, jest pomijany na liście autorów. „Guest authorship” (inna nazwa to „honoraty authorship”) polega natomiast na tym, że autorstwo wydzielonej części opracowania zbiorowego przypisuje sobie osoba, która w żaden sposób nie uczestniczyła w jego tworzeniu. Jest ona dopisywana do listy autorów, co ma zwykle na celu nieuczciwe wzbogacenie swojego dorobku naukowego. W przypadku zaangażowania przez twórcę w powstawanie jego części opracowania zbiorowego instytucji zewnętrznej spoczywa na nim ponadto obowiązek zaznaczenia tego faktu we wstępie.