Zarządzanie wiedzą w zakładach ubezpieczeń w zakresie kreowania relacji z klientami

(okładka miękka)
Zarządzanie wiedzą w zakładach ubezpieczeń w zakresie kreowania relacji z klientami (okładka miękka, książki)
Liczba stron: 336
Data premiery: 19-10-2018
Wydawca: CeDeWu Sp. z o.o.

Dostępność: Dostępny | Wysyłamy w 24 godziny

Normalna cena:
71,00 zł
Special Price 49,99 zł
- +
LUB

Opis

Na zarządzanie wiedzą można patrzeć zarówno z perspektywy makro, czyli gospodarki, jak i mikro, czyli przedsiębiorstw. Przyjęcie w książce perspektywy mikro oznaczało skoncentrowanie się na zbadaniu teoretycznych i empirycznych współzależności zachodzących między poziomem wiedzy w zakresie kreowania relacji z klientami posiadanej przez przedsiębiorstwa sektora ubezpieczeń, czyli krajowe zakłady i towarzystwa ubezpieczeń, a uzyskiwanymi przez nie wynikami finansowo-ekonomicznymi. Zarządzanie wiedzą oznacza gospodarowanie wiedzą i dotyczy procesów tworzenia wiedzy, jej kodyfikacji, porządkowania, magazynowania, odnajdowania, stosowania i transferu. Jest to szczególnie ważne w przypadku przedsiębiorstw ubezpieczeniowych, które są podmiotami kwalifikowanymi (licencjonowanymi i nadzorowanymi), a budowanie relacji z klientami wpisuje się w fundamentalną zasadę działalności ubezpieczeniowej tych podmiotów jako instytucji zaufania publicznego. Działalność ubezpieczeniowa polega na wykonywaniu czynności ubezpieczeniowych związanych z oferowaniem i udzielaniem ochrony na wypadek ryzyka wystąpienia skutków zdarzeń losowych. Aby więc ubezpieczyć jakikolwiek przedmiot, osobę, instytucję, odpowiedzialność cywilną, trzeba dysponować szeroką wiedzą o naturze tego przedmiotu, możliwych uwarunkowaniach i wyłączeniach ochrony ubezpieczeniowej, a także m.in. o sposobach szacowania wartości przedmiotu ubezpieczenia, sposobach zawarcia umowy ubezpieczeniowej, kalkulacji stopy składki, zasadach likwidacji szkód, itd. Wokół każdej tej czynności zakłady i towarzystwa ubezpieczeń muszą dysponować wszechstronną wiedzą, aby „interes ubezpieczeniowy” był korzystny dla nich i klientów. 

W książce podjęto próbę ustalenia odpowiedzi na pytanie, czy wzrost poziomu wiedzy zakładu ubezpieczeń w zakresie kreowania relacji z klientami powoduje:

  • poprawienie ich wyników ekonomiczno-finansowych,
  • wzrost efektywności działania ich wybranych wewnętrznych procesów operacyjnych,
  • wzrost efektywności działania ich wybranych wewnętrznych procesów strategicznych.
  • wzrost efektywności działania ich wybranych wewnętrznych procesów dotyczących kształtowania kultury organizacyjnej,
  • wzrost efektywności działania ich wybranych wewnętrznych procesów dotyczących kreowania nowych rozwiązań organizacyjnych?

Poziom wiedzy zakładów ubezpieczeń określono na podstawie zbadanych czynników potencjału wiedzy. Dla badanych procesów wewnętrznych ustalono czynniki działań, które następnie odniesiono do poziomu wiedzy zbadanych zakładów ubezpieczeń. Dla ustalenia  zależności między poziomem wiedzy zakładów ubezpieczeń a ich wynikami finansowymi wzięto pod uwagę kilka wskaźników, m.in. zysk/strata netto, wynik techniczny, rentowność działalności technicznej, rentowność sprzedaży, rentowność kapitałów własnych, wynik na rachunku przepływów pieniężnych. 


Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

Dodatkowe informacje

Autor Grzebieniak Andrzej
Nazwa Zarządzanie wiedzą w zakładach ubezpieczeń w zakresie kreowania relacji z klientami
Liczba stron 336
Data premiery 19-10-2018
Wydawca CeDeWu Sp. z o.o.
Oprawa miękka
ean 9788381021340
Numer wydania I
Język wydania polski
Język oryginału polski
Rok wydania 2018
Forma książka

Opinie

Oceń ten produkt jako pierwszy

Napisz własną recenzję

Oceniasz: Zarządzanie wiedzą w zakładach ubezpieczeń w zakresie kreowania relacji z klientami

Jak oceniasz ten produkt? *

 
1 1 gwiazdka
2 2 gwiazdki
3 3 gwiazdki
4 4 gwiazdki
5 5 gwiazdek
Ocena
  • Limit znaków:

Dostawa

Koszty dostawy:

Zamówienie do 29 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 1,00 zł -
Pocztex Kurier 48 4,99 zł 7,99 zł
Kurier 8,99 zł 10,99 zł
Paczkomaty Inpost 6,99 zł -

Zamówienie od 29 do 149 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Pocztex Kurier 48 4,99 zł 7,99 zł
Kurier 8,99 zł 10,99 zł
Paczkomaty Inpost 6,99 zł -

Zamówienie powyżej 149 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Pocztex Kurier 48 0,00 zł 5,99 zł
Kurier 0,00 zł 5,99 zł
Paczkomaty Inpost 0,00 zł -

*Płatność przy odbiorze dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.