Zasady kultu wyobraźni

(okładka miękka, książki)
Autor: Smid Wacław
Liczba stron: 446
Data premiery: 07-02-2011
Wydawca: Dr Lex

Dostępność: Dostępny | Wysyłamy w 24 godziny

Normalna cena:
89,00 zł
Special Price 24,99 zł
- +
LUB

Opis

Dlaczego chodzi nam akurat o „kult wyobraźni”? Czyżby dlatego, że „rozum śpi”? Otóż niezupełnie. Ten ostatni na pewno - na swój sposób - czuwa nieustannie nawet gdy o tym nie wiemy. To wyobraźnia działa jak życie poety: poetą się nie jest - nim się BYWA. Czy istnieją takie zasady, wedle których możemy mówić, że wyobraźnia stanowi podstawę naszych przedstawień rzeczywistości w sferze biznesu? Na pewno tak; temu ważkiemu problemowi poświęcam całą pracę. Nie chodzi tutaj oczywiście o żadną teorię, czy paradygmat. Chodzi głównie o właściwą artykulację wyobraźni np. w komunikacie reklamowym. O modyfikację utrwalonych i nieco skostniałych pojęć, np. w dziedzinie jakości życia, estetyki itp. Chodzi także o używanie całkowicie nowych pojęć, które powstają chociażby w sferze NOWYCH MEDIÓW i które mogą dać bogatszy i wyrazistszy obraz tego, co obiecuje producent w sferze nowych produktów, usług, pomysłów, idei i technologii. Takie nowe podejście do znanych kwestii może uruchomić nawet NOWE LOGIKI, jak logika emocji, potrzeby, motywacji itp. A może wyobraźnia stanowi remedium na wszystkie nasze życiowe niepewności? Tę tezę postaram się dowieść w dalszych rozważaniach. Wszystkie te i inne przesłanki wspomagają i w ogóle umożliwiają dekonstrukcje, czy też dezorganizację zastanych hierarchii wartości, potrzeb, marzeń, pragnień itp. Wymagają te zjawiska NOWEGO OPISU i to być może w innych kategoriach pojęciowych. Wymaga taka nowatorska DEKOMPOZYCJA ukształtowania się nowego rozumienia zawiłości naszego świata. Nowej jego interpretacji, co trąci już nie tylko biznesem, ale wręcz swoistą filozofią nowego biznesu. Na koniec tych propozycji pozostaje kwestia ich OCENY. Wszystkie te procesy, procedury, opcje i koncepcje opieraja się na fundamentalnych dla wszelkiego komunikowania zbiorze takich pojęć, jak: DYSKURS, NARRACJA i KONTEKST.


Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

Dodatkowe informacje

Autor Smid Wacław
Nazwa Zasady kultu wyobraźni
Liczba stron 446
Data premiery 07-02-2011
Wydawca Dr Lex
Oprawa miękka
ean 9788361448761
Numer wydania I
Język wydania polski
Język oryginału polski
Forma książka

Opinie

Oceń ten produkt jako pierwszy

Napisz własną recenzję

Oceniasz: Zasady kultu wyobraźni

Jak oceniasz ten produkt? *

 
1 1 gwiazdka
2 2 gwiazdki
3 3 gwiazdki
4 4 gwiazdki
5 5 gwiazdek
Ocena
  • Limit znaków:

Dostawa

Koszty dostawy:

Zamówienie do 149 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Pocztex Kurier 48 4,99 zł 7,99 zł
Kurier 8,99 zł 10,99 zł
Paczkomaty Inpost 24/7 7,99 zł -

Zamówienie powyżej 149 zł

DostawaPłatność onlinePłatność
przy odbiorze*
Punkt odbioru 0,00 zł -
Pocztex Kurier 48 0,00 zł 5,99 zł
Kurier 0,00 zł 5,99 zł
Paczkomaty Inpost 24/7 0,00 zł -

*Płatność przy odbiorze dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Autor

Wacław Smid pojawił się na świecie 30 września 1944 roku w niemieckiej miejscowości Roslaw, lecz swoje dzieciństwo spędził w Czechach. Absolwent filozofii oraz fizyki na Uniwersytecie Warszawskim. Posiada tytuł doktora nauk humanistycznych. Jest uczniem Władysława Krajewskiego, cenionego metodologa nauki. W zakresie zainteresowań naukowych Wacław Smida znajduje się zwłaszcza komunikacja społeczna, reklama, językoznawstwo, zarządzenie zasobami ludzkimi, public relations oraz kognitywistyka. Jest autorem trzydziestu książek oraz wielu publikacji naukowych i popularnonaukowych. Ukazały się one m.in. na łamach takich czasopism jak „Studia Filozoficzne”, „Człowiek i Światopogląd”, „Miesięcznik Literacki”, „Fizyka w Szkole” czy „Nowa Szkoła”. Wacław Smid pracował przez 40 lat na różnych polskich uczelniach, takich jak Wyższa Szkoła Humanistyczna w Katowicach, Politechnika Częstochowska, Wyższa Szkoła Bankowa w Częstochowie oraz Wyższa Szkoła Zarządzania i Marketingu w Sosnowcu. Do przykładowych książek jego autorstwa należą takie tytuły jak „Zasady kultu wyobraźni”, „Ontologia sukcesu”, „Leksykon zarządzania zasobami ludzkimi”, „Leksykon menedżera”, „Metamarketing” czy „Język reklamy w komunikacji medialnej”. Wacław Smid swoje publikacje kieruje w pierwszej kolejności do studentów nauk społecznych i humanistycznych, takich jak socjologia, psychologia, ekonomia, antropologia kulturowa, politologia czy marketing i zarządzanie. Stanowią one zarazem cenne źródło wiedzy dla przedstawicieli biznesu, menedżerów oraz osób pracujących w branży reklamowej. Autor wyjaśnia zasady dotyczące komunikacji z naukowego punktu widzenia. Przekonuje, że sprawny przekaz komunikatów pomiędzy nadawcą a odbiorcą jest niezbędnym warunkiem prawidłowego funkcjonowania organizacji. Jest zwolennikiem nowego podejścia do reklamy, zwanego teorią projektu. Zaleca, aby twórcy komunikatów reklamowych odeszli od posługiwania się jedynie mało znaczącymi sloganami. Znacznie skuteczniejszym rozwiązaniem jest w jego opinii odwoływanie się do emocji, wyobrażeń, pragnień, marzeń czy motywacji odbiorcy.